Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Okidoki... ;-)

Nu, die uitleg vind je terug in bericht 4 van stegisoft.

Stel : ik heb een CD van Abba...dan kan ik die uploaden...na de upload ken ik de link die ik aan jou kan geven.

Aan de hand van deze link ga jij naar de site om dan de CD te downloaden.

Nog een kleine toelichting op Wikipedia : RapidShare (klik er op).

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Inderdaad.

Even een verduidelijking:

Uploaden wil zeggen dat JIJ zelf dingen naar rapishare zend. Stel dat je een beginnend artiest bent, en je wil je liedjes aan iedereen kenbaar maken. Dan kan je een account aanmaken bij Rapidshare en je liedje via een knop "Uploaden..." toevoegen. Je krijgt dan van Rapidshare een link terug, die jij dan op internet kan zetten zodat iedereen je liedje kan downloaden vanaf die link.

Als jij iets via rapidshare wil downloaden, dan moet jij nergens op een knop "uploaden" klikken. Dan zal dat een knop "Downloaden" of zoiets zijn.

Dus ik denk dat je verwart bent met de begrippen "downloaden" en "uploaden". Bij het downloaden van iets moet jij niets uploaden (opgelet dit is wel zo bij 2p2 programma's, maar dat laat ik buiten beschouwing).

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, verschil tussen uploaden en downloaden is duidelijk, alleen: hoe moet ik downloaden?- meer nog, hoe kan ik aangeven wat ik wil downloaden (als voorbeeld een cd of een boek) als ik niet kan weten wat er te downloaden valt?- wat leden van de groep al aangaven.
Je kan alleen maar downloaden als je van iemand een link naar Rapidshare hebt gekregen (waar die persoon dan iets heeft geupload). Het is niet zo dat Rapidshare een eigen index of album heeft waar je uit kan kiezen. Het is enkel een middel om tussen twee partijen (afzender en ontvanger) iets over te brengen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

antwoord op 14: initieel wilde ik antwoord voor ebooks (opgelost, met dank), maar via ebooks kwam ik op systeem rapidshare, (voor bv cd's of films, maakt niet uit, ), een systeem dat ik niet begrijp immers

men zegt : "ik heb een CD van Abba...dan kan ik die uploaden...na de upload ken ik de link die ik aan jou kan geven.

Aan de hand van deze link ga jij naar de site om dan de CD te downloaden.(bericht 11)

goed. Hoe weet ik dat ABBA geuploaded is ? en hoe weet degene die geuploaded heeft dat ik die zoek als er geen centraal zoeksysteem is? hoe kan hij dan weten aan wie hij zijn download link geeft? Tenzij je mekaar kent, maar goed, dan doe je het via mail. Excuses mensen, ik merk dat jullie nerveus van mijn gevraag worden maar ergens is er een misverstand dat maar niet duidelijk wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij worden helemaal niet nerveus van je vragen ... daar dient dit forum immers voor ;-)

In je laatste bericht zit je kort bij de manier waarop Rapidshare werkt. Je kan dus niet weten dat er een ABBA CD via dat kanaal kan gedownload worden, behalve als je van iemand een link hebt gekregen waar die CD te vinden is. Die link kan die persoon enkel te weten komen nadat hij zelf de CD heeft geupload naar Rapidshare. Zonder contact tussen zender en ontvanger is er met Rapidshare dus niets aan te vangen.

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vrees dat ik jullie geduld verder op de proef stel:

want mijn vraag blijft : hoe weet de downloader waar de link gezocht moet worden als de uploader de link krijgt . Hoe weet de uploader dat er iemand zijn link als er geen centraal zoeksysteem is

tot nu toe begrijp ik dus: iemand upload een cd op RS - hij krijgt een link. OK

hoe weet de downloader die link? hoe weet de downloader wat er te downloaden valt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

U kan dingen zoeken op Rapidshare met deze zoekmachine:

Rapidshare search engine - Search files hosted on rapidshare

PC Helpforum moderator bericht:

PC-Helpforum is niet verantwoordelijk voor wat jij download op een zoekmachine van Rapidshare.

Ook kan je illegale bestanden (en dus virussen!) downloaden via zo'n zoekmachine! Dat is volledig illegaal en daar werken wij niet aan mee. Lees ook onze forumregels.

Gebruik dus de zoekmachine om legale bestanden mee te downloaden, of als je iets terugzoekt dat je vriend/vriendin op rapidshare heeft geplaatst. (document, afbeelding, ...).

Maar normaal gezien heb je dan al de exacte rapidshare-link gekregen van je vriend waarmee je het document, afbeelding, ... direct kunt downloaden.

@janus1609

Duidelijker kan ik de werking van rapidshare echt niet uitleggen. Dit forum geeft ook NOOIT links waar je wel illegale materiaal kunt vinden, dat is tegen de forumregels. Het is echter niet zo dat alles wat op rapidshare staat illegaal zou zijn. Rapidshare is net zoals zoveel diensten een soort hostingbedrijf, om bestanden te bewaren.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.