Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen,

Ik heb in mijn Epson Stylus nieuwe compatibele inktpatronen gestoken.

De printer herkent de patronen als leeg en geeft de melding dat ik de originele Epson patronen moet gebruiken.

Weet hier iemand hat ik daaraan kan doen?:dong:

Geplaatst:

Hebt u het kleine plakkertje van de inktpatronen gedaan (aan de spuitmondjes).

Bent u zeker dat u de juiste inktpatronen hebt gekocht voor uw type Epson Stylus?

Heeft hij vroeger gewerkt en heb je exact dezelfde inktpatronen gekocht als diegene die er eerst inzaten?

Geplaatst:

Hij heeft altijd gewerkt maar ik heb nu compatibele patronen gekocht dus niet van het merk Epson maar wel bedoeld om in deze printer te werken.

Geplaatst:

Naar alle waarschijnlijkheid heeft jouw probleem te maken met het (niet) herkennen van de namaak cartridges...

Check of volgende handelingen enig resultaat hebben :

  1. Sluit je PC volledig af.
  2. Koppel de printer los van je PC.
  3. Verwijder de netspanningskabel van je printer.
  4. Verwijder de USB kabel.
  5. Start de PC opnieuw op.
  6. Wanneer de PC is opgestart, sluit je de USB kabel van de printer weer aan op de PC.
  7. Doe dan pas de netspanningskabel weer in de printer.

Geplaatst:

Tegenwoordig hebben printers een uitgebreid software pakket ingebouwd en deze software communiceert met de cartridge's,nu als de chip aanwezig op die cartridge niet overeenstemt met dat wat de software wil zien dan krijg je dus dergelijke meldingen helaas.

Zelf gebruik ik steeds ORIGINELE patronen voor mijn Brother printer waardoor ik een dergelijke melding nog nooit heb gehad.

Dit lost uiteraard niet je probleem op maar verklaart wel de reden waarom ze niet worden aangegeven als VOL volgens mij.;-)

Geplaatst: (aangepast)

Kan ik enkel bijtreden...hier worden ook enkel originele cartridges gebruikt op 2 HP's...nog nooit troubles gehad, zelfs niet met nieuwe cartridges die zo'n anderhalf jaar vervallen waren...maar, dat lost uiteraard je probleem nog niet op... ;-)

Maak de contactjes op de cartridges eens grondig zuiver met een propere en droge microvezel doek en plaats dan de cartridges opnieuw in de printer...let er op dat je de contactjes niet meer aanraakt na het zuiver maken.

Aanvulling : wanneer deze handeling ook geen oplossing biedt lijkt het me aangewezen dat je contact opneemt met de verkoper van de cartridges, zodat hij voor een concrete werkende oplossing kan zorgen... ;-)

aangepast door Asus
aanvulling
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.