Ga naar inhoud

Sinds kort wel afbeeldingen in bijlage bij Outlook 2010, maar bij openen rode kruisj

Animal

Aanbevolen berichten

Van een collega ontvang ik dagelijks een mail met afbeeldingen via zijn mobiele telefoon. Nooit problemen gehad totdat hijn deze week met zijn nieuwe telefoon ging mailen. In de mail die ik ontvang, zie ik in de bijlage de afbeeldingen als JPG , klik ik daarop dan krijg ik een rood kruisje.

Een andere collega ontvangt dezelfde mail, geen probleem. Als hij de mail incl. bijlage naar mij doorstuurt dan kan ik ze gewoon openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het rode kruis kan te maken hebben met het feit dat de "Secure Temp" map van Outlook vol is.

Test even of je Secure Temp map bestaat door hetvolgende uit te voeren:

- start het register op door op het startmenu te klikken en regedit in te typen

- ga naar de sleutel

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\14.0\Outlook\Security

Als de map Security bestaat (zie pad hierboven), dan mag u het register terug sluiten. Als de map Security niet bestaat in je register, moet je die niet aanmaken. Laat dan alles zoals het is en voer het onderstaande dan NIET uit.

Had je een map (sleutel) Security in het register in het pad hierboven? Dan mag je het programma OutlookTempCleaner downloaden en uitvoeren. Het bestand vindt u in deze link, helemaal onderaan onder het woord Donate mag u op de knop "Download" klikken.

(zie eventueel ook: http://support.microsoft.com/kb/817878)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kurtt, bedankt voor jouw reactie. De (sleutel) security bestaat niet en heb dus niets gedaan. Het vreemde is dat ik op een andere pc in mijn netwerk waar windows xp op draait hetzelfde probleem. Kan het iets te maken hebben met de provider of wireless modem. Als iemand anders de betreffende mail doorstuurt (komt van dezelfde mob.telefoon) dan kan ik de afbeeldingen wel openen. Ik ontvang , voor alle duidelijkheid, van andere mailadressen ook foto's en die zijn normaal te openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spijtig genoeg ken ik niet veel van netwerken.

Je kan dit proberen:

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Herstart de PC. Op die manier worden ook de tijdelijke bestanden verwijderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak voor alle zekerheid ook eens een logje zodat we malware kunnen uitsluiten:

1. Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Bijlage 12634)

Dit (KLIK) filmpje kan je ook helpen om een hijackthis logje te plaatsen.

3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.