Ga naar inhoud

windows xp opstarten en progamma's zijn heeel traag

Daan12

Aanbevolen berichten

De programma's die mee opstarten zijn al redelijk beperkt, je zou het volgende nog kunnen uitschakelen

GoogleUpdate

msmsgs

Verder dien je niets uit te schakelen. Ik vermoed dat we de problemen elders moeten gaan zoeken.

Ik zie het programma 3in1 Windows activ... wil je het volledige installatiepad vermelden en de volledige register verwijzing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben lid van een site op nl. Windows doet zijn best met een virus de xp klanten te verplichten xp te verlaten. Ga dus een 7 kopen! het is anders maar sneller hoor.

Dit is puur propaganda :D. Je moet niet alles geloven dat er verteld wordt en het dan nog verder verspreiden ook.

---------- Post toegevoegd om 08:37 ---------- Vorige post was om 08:31 ----------

mijn laptop windows xp professional is heel traag hij is pas opnieuw geinstalleerd dus dat is geen optie voor mij ik heb mbam en hijackthis al dus als ik een logje moet plaatsen zeg het maar ik ken msconfig maar weet niet precies bij opstarten wat ik allemaal mag uitzetten:rofl: graag snel reactie

alvast bedankt

Misschien eens even kijken wat je PC aan boord heeft. Kan je dit eens uitvoeren :

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is puur propaganda :D. Je moet niet alles geloven dat er verteld wordt en het dan nog verder verspreiden ook.

---------- Post toegevoegd om 08:37 ---------- Vorige post was om 08:31 ----------

helemaal gelijk :P

Misschien eens even kijken wat je PC aan boord heeft. Kan je dit eens uitvoeren :

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

ik zal het misschien later op de dag downloaden en installeren ik zit nu niet op mijn eigen pc op die van mijn zus is een stuk sneller mar even een vraagje is dat een zwaar progamma duurt het installeren lang ??? en mijn mbam evaluatieversie is verlopen maar kan wel scannen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speccy is heel makkelijk te installeren en is een licht programma.

De Real-time bescherming van MBAM was geactiveerd in de nieuwste versie voor een evaluatieperiode van 30 dagen.

Daarna valt de Real-time bescherming weg en kom je terug op de normale gratis scanner die je zelf moet opstarten.

MBAM is dus nog altijd in orde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Verwijder speccy; verwijder ook het installatiebestand dat je hebt gedownload.

Ruim dan het register op met CCleaner.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Let op bij de installatie.

Haal beide vinkjes weg bij de vraag over de Chrome browser.

Installeer het en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Bevestigen met JA of OK

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, lees dan deze handleiding.

Download en installeer dan speccy opnieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb speccy gedownload en geinstalleerd ik start het progamma op en dan krijg ik dit dit progamma moet worden afgesloten onze excuses voor dit ongemak en dat komt iedere keer als hij bij hard drives is ??

Dan is er misschien iets niet in orde met je harde schijf (of schijven).

Heb je al eens een schijfcontrole gedaan? Wat was het resultaat?

Als je nog geen schijfcontrole hebt gedaan, doe dit dan en laat ons het resultaat weten.

Open de verkenner en klik met rechts op de gewenste schijf.

Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.

Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.

Vink beide vakjes aan en klik op start.

Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.

Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.

De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens windows op te starten.

Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.