Ga naar inhoud

pc scherm valt uit

hoeplah

Aanbevolen berichten

Bij opstarten Speccy ging hij in het rood (93gr), dan zakte het langzaam en nu, tien minuten later (80gr), ik heb zelfs nog een film laten afspelen maar de kast staat natuurlijk open, dat geeft meer koeling.

Zal ik de kast open laten en kijken of het scherm dan nog uitvalt? Voorlopig dus alles goed.

---------- Post toegevoegd om 14:23 ---------- Vorige post was om 14:16 ----------

Dus met de pc kast open gaat de temperatuur bij momenten ook tot 92gr.

Enige pluspunt is dat het scherm nog niet is uitgevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De temperatuur schommelt tussen 70 à 85 graden bij normaal gebruik (geen gamen e.d.).

Het scherm valt niet meer uit maar die temperatuur blijft wel aan de hoge kant.

Bedankt voor jullie hulp. Moest het zich opnieuw voordoen dan geef ik een seintje.

Een minuut later: Nog eens op speccy gekeken: 95 graden!

Snapt iemand hoe dit komt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al wat met een penseel zitten wriemelen, ik zal er dan nog eens voorzichtig stofzuiger opzetten, met een verlengstuk tussen de ventilatoren gaan.

Zit daar koelpasta in? Hoe kan ik dat zien? Ik dacht dat de ventilatoren voor verkoeling zorgen.

Het is vreemd. Hoge temperatuur maar alles werkt prima. Ik zet de pc nu wel uit 's avonds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een processor koeling is eigenlijk een "sandwich". Je hebt onderaan de processor, doorboven een metalen koelblok (een soort radiator) en daarop een ventilator.

De pasta waarvan sprake zit tussen de processor en het koelblokje, en zorgt voor een betere warmte afvoer van de processor naar het koelblok. Het is dus een goede thermische geleider. Na verloop van tijd kan deze echter "vergaan" waardoor de warmte minder goed wordt afgevoerd.

Je kan dan de sandwich demonteren de oude pasta VOORZICHTIG verwijderen en nieuwe aanbrengen.

Indien u hier geen ervaring in heeft kan u misschien beter iemand opzoeken die dat wel heeft, het is een delicaat werkje.

De pasta vindt u in de betere computershop.

De hoge temperatuur hoeft geen probleem te zijn, TE hoog wel, maar sommige van die processoren gaan over de 100 graden !

Link naar reactie
Delen op andere sites

De maximum toegelaten temperatuur = 105°C...zie deze link en kies voor specifications.

Een review over de verschillende soorten koelpasta vind je hier op PCH.

Voor je overgaat (laat overgaan) tot demontage zou je eerst zeker moeten zijn wat de temperaturen zijn wanneer alles écht 100% stofvrij gemaakt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt Promind en Asus,

Als de problemen zich opnieuw voordoen, zal ik iemand laten kijken om die koelpasta te vervangen.

De kaart kan inderdaad tot 105 graden maar blijkbaar zorgde het stof voor problemen.

Dit is mijn eerste pc die na twee jaar zonder herstellingskosten is en dankzij jullie kan ik dit nog een tijdje zo houden :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.