Ga naar inhoud

nas (lacie) bereikbaar maken via internet

Brejen

Aanbevolen berichten

ik heb een nas (lacie) in mijn thuisnetwerk. ik wil dit nu van op andere locaties via internet kunnen bereiken. ik heb hiervoor een dyndns account aangemaakt en in mijn nas ook de nodige instellingen aangepast.

vanop mijn eigen netwerk kan ik via mijn dyndnsaccount de nas bereiken maar via internet lukt het niet.

heeft iemand hier ervaringen mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

In de NAS dient je op te geven welke poort je wilt openen doch geeft een poort dat grote is dan 1024

Daarbij dient je de NAS een vaste IP adres te hebben.

Laten we een voorbeeld nemen: je stel poort 8090 open voor de NAS

Ga nu naar de router

In de router moet je dan NAS IP adres in geven en poort 8090 openen.

Hoe je dat moet doen verschil van router tot router maar meestal staat port forwarden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er moeten een paar dingen gebeuren.

De NAS moet een vast IP krijgen in je netwerk, en je moet de poort manueel instellen waarschijnlijk. (De smtp poort (25)) in je tweede bijlage is hier niet relevant, deze wordt gebruikt voor netwerk diagnose).

In eerste instantie moeten de instellingen van je router bekeken en aangepast worden.

Kan je het merk, type en model nummer doorgeven ? Ook welke provider je gebruikt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor die informatie. ik heb dit geprobeerd maar heb nog een paar vragen:

1) de aanpassing in de nas zoals je in het doc beschrijft lukt, behalve de toewijzing van het poortnummer. als ik het vinkje 'auto poorttoewijzing' uitvink, dan kan ik nergens handmatig poort 5000 configureren.

2) wanneer ik het adres van de nas wijzig (192.168.1.50) zoals gesuggereerd dan kan ik mijn nas op dit adres nogwel vinden, maar in 'mijn computer' vind ik de netwerkschijven niet meer. (wat normaal is vermoed ik ) Maar ... ik kan ze ook niet opnieuw configureren want ik de optie netwerkverbinding maken vind ik mijn nas niet. (vroeger kwam hij daar automatisch bijstaan)

als ik het adres in de nas terug aanpas naar het originele dan werkt alles weer terug normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.