Ga naar inhoud

snelheid van internet

akkermans

Aanbevolen berichten

De snelheid die wordt opgegeven bij internet providers is de theoretische maximum snelheid. In de praktijk haalt u die nooit. Externe factoren zoals afstand tot de centrale (bij ADSL) of het aantal gebruikers op een node (kabel) spelen al een rol.

Als u draadloos werkt zal de snelheid nog lager liggen afhankelijk van het protocol ("G" of "N") en de signaalsterkte.

Ook als u met verschillende PC's werkt zal dit de snelheid beïnvloeden.

50% van het maximum is vrij goed als het om draadloos gaat, en redelijk indien bekabeld. Aan de externe factoren valt niets te doen. U zal waarschijnlijk ook merken dat de snelheid niet constant is, ze varieert naargelang de belasting van het internet zelf.

De contracten van de providers stipuleren bij mijn weten allemaal dat de snelheid niet gegarandeerd wordt, het is "best effort".

Zolang het werkbaar blijft vrees ik dat u weinig kunt doen.

De PC zelf heeft niet zoveel invloed of hij moest dermate zwaar belast zijn dat de CPU de netwerksnelheid niet kan volgen, wat erg onwaarschijnlijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via de helpdesk van je internet-provider kan je altijd je lijn laten controleren.

Maar ik ben het eens met Promind. De volledige snelheid haal je nooit. In heel kleine lettertjes staat dit bij elke provider vermeld, maar je leest er meestal over.

De computer heeft meestal weinig invloed op de snelheid van internet. Tenzij je heel veel tweaks hebt gebruikt om sneller te surfen, die tweaks helpen niets en vertragen eerder je verbinding. Als je zelf niets speciaals hebt gedaan met je computer, ligt het niet aan je computer maar gewoon aan de afstand tussen u en de centrale van de provider en of er veel of weinig mensen op een bepaald moment aan het internetten zijn.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.