Ga naar inhoud

zelfs bios openen werkt niet meer na herinstallatie laptop ...

Gast gigagoochelaar

Aanbevolen berichten

Gast gigagoochelaar

hallo,

Aangezien ik wel wat ervaring heb met computers vroeg een vriend me zijn laptop te herinstalleren (een asus pro31f), wat eigenlijk een routineklus moest worden zet me nu met de handen in het haar ...

Oorspronkelijk stond er op de laptop Windows Vista, die ik vervangen heb door Windows 7 (harde schijf geformatteerd en volledig geherinstalleerd). De herinstallatie verliep blijkbaar vlekkeloos tot het systeem moest herstart worden ... opstarten werkt nu niet meer!! En tot overmaat van ramp kan ik zelfs de bios niet meer openen, wanneer ik op F2 druk, de functietoets om op dit model de bios te openen, krijg ik onderstaand scherm

post-27657-1417704521,6111_thumb.jpg

https://picasaweb.google.com/lh/photo/rCNwBO1ItFX-SlKEPS9PqQ0KdUvejcYNzJCYS2mAlyI?feat=directlink

na de laatste regel Ultra DMA Mode-5, ... hangt het systeem, en de bios opent dus niet!

Iemand enig idee wat het probleem hier is en hoe dit eventueel kan verholpen worden???

mvg, Kris

PS: heb ook al geprobeerd de systeembatterij voor een 5tal minuten te verwijderen om eventueel alles te resetten, maar de laptop blijft ook daarna hangen op bovenstaand scherm ...

aangepast door gigagoochelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gigagoochelaar

nee, helaas, heb zelfs de systeembatterij al verwijderd, laptop blijft vastlopen nog voor het openen van de bios op bovenstaand scherm

raar is dat eerst wel de pri master herkend wordt (Hitachi ...) en dat dan alles blokkert ... de sec master wordt niet meer herkent, probeerde al de dvdrom te verwijderen, maar ook dit lost niets op ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gigagoochelaar

bedankt allemaal voor de hulp ... ben er na heel wat prutswerk in geslaagd de harddisk te verwijderen (lukte eerst niet, vandaar dat ik het nog niet probeerde) en deze was dus het probleem ... hopelijk vind ik nog ergens een vervangexemplaar

Kris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gigagoochelaar

is idd een SATA schijfje

post-27657-1417704521,6943_thumb.jpg

'k heb zelf geen ervaring met het vervangen van laptop-hardware, is het formaat van deze SATA-schijfjes standaard, of moet ik op zoek naar een exemplaar specifiek voor dit model van laptop? 't Moet er wel inpassen natuurlijk.

aangepast door gigagoochelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.