Ga naar inhoud

windows 7 + drivers correct instaleren??

nbalivenba

Aanbevolen berichten

hey ,

ik wil windows 7 terug instaleren op myn pc .

maar ik heb horen zeggen dat je dan alle drivers moet instaleren opnieuw en correct

omdat je anders problemen krygt met je computer??

hoe kan ik de drivers gemakkelijk en correct instaleren nadat ik windows 7 er opnieuw heb op gezet ?

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is van systeem tot systeem anders en van vele factoren afhankelijk.

Bij een laptop of merk pc is het vaak belangrijk om de drivers van de fabrikant te gebruiken.

Bij een zelf samengestelde pc ligt dit vaak anders, hier heb je meer kans dat de standaard drivers die ingebouwd zitten in Windows 7 vaak voldoen om de pc goed te laten funtioneren, maar100% zekerheid heb je nooit.

Best kun je even klijken op de site van de fabrikant van de laptop of merk pc of drivers voorhanden zijn.

Heb je een zelf samengestelde pc dien je te kijken of er voor de diverse onderdelen drivers zijn, voor je grafische kaart b.v is dit ATI of Nvidia.

Voor je moederbord dien je bij de fabrikant te kijken of er drivers voor Windows 7 aangeboden worden.

Weet je niet precies wat er in je pc zit

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De link werkt niet bij mij :hmmmm:

ik zal alles kopieren wat er op staat en plakken in bericht zodat je het kan lezen ok?

---------- Post toegevoegd om 20:26 ---------- Vorige post was om 20:25 ----------

even vraag ik bekeek dat logje van speccy maar kan ik niet gewoon in men bestanden naar de locatie van de drivers gaan en die kopieren op usb en dan naa herinstaleren de drivers erop zetetn?

---------- Post toegevoegd om 20:28 ---------- Vorige post was om 20:26 ----------

is het voldoende om met dat programma naar summary te gaan , daar kyken welke onderdelen die 1 voor 1 in google ingeven + driver en zo die drivers downloaden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lukt enkel als het installatiebestanden zijn die je op je harde schijf staan hebt.

Reeds geïnstalleerde drivers kan je niet zelf handmatig kopiëren.

Daar bestaat wel software voor zoals deze (klik erop), of het betrouwbaar is weet ik niet.

Heb je een merk- pc geef dan het merk, model en modelnummer door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt nog altijd geen antwoord gegeven of het om een merk- pc gaat.

Want dan dien je de drivers te downloaden op de site van de fabrikant.

nen zelf samengesteld ..

motherboard + cpu intel ,

graphic card is van ati

HD van samsung enz enz

---------- Post toegevoegd om 20:41 ---------- Vorige post was om 20:38 ----------

dus als ik op site van intel , ga zoeken by support driver download enzo en ik geef daar myn proccesor in dan vind ik driver en als ik die download en instal is het ok? ( als ik dit voor elk onderdeel apart doe uiteraard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.