Ga naar inhoud

Vreemd opstart probleem.


Jenna

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben nieuw hier op het forum. maar ik ben echt ten einde raad. en heb eerlijk gezegd geen zin om mijn pc naar de winkel te sturen want dan blijft dat zo lang weg.

mijn probleem is eigelijk als volgt: ik start mijn pc dus gewoon op en dat doet hij ook alleen werkt mijn scherm en toetsenbord niet. dus moeten we die regelmatig uit en aan zetten tot het allemaal werkt. natuurlijk door dat hebben we het gevolg dat we eigelijk elke dag opstartherstel moeten uitvoeren. wat nog al voorkomt is dat er van die rare streepjes met verschillende kleuren komen op het scherm. hoop alleen dat er niks erg word beschadigd.

hopelijk word het opgelost :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst eens kijken waaruit de PC bestaat :

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File -Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met "Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien,kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit(KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

---------- Post toegevoegd om 07:31 ---------- Vorige post was om 07:26 ----------

Nu zullen we eerst eens nagaan ofmalware of virussen de oorzaak zijn van je probleem.

1.Download HijackThis.

Klikbij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor"uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd,een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als jegeen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met eenandere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als jeenkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executabledownloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvbC:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjeskan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op desnelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Doa systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan"en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hougelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd.Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is allesgekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your systemdenied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door opde OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikersdienen HijackThis als “administrator” uit te voeren viarechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit viade snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uitin de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis ofC:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier deafbeelding ---> Bijlage12634)

Dit(KLIK) filmpje kan je ook helpen om een hijackthis logje teplaatsen.

3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert(Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder doorhet ganse proces.

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

speccy gedownload.

Operating System

MS Windows Vista Home Premium 32-bit SP2

CPU

Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.40GHz 36 °C

Kentsfield 65nm Technology

RAM

4,00 GB Dual-Channel DDR2 @ 400MHz (6-6-6-18)

Motherboard

ASUSTeK Computer INC. Benicia (CPU 1) 41 °C

Graphics

Analyzing...

Hard Drives

488GB Western Digital WDC WD5000AAKS-65A7B0 (RAID) 40 °C

Optical Drives

TSSTcorp CDDVDW TS-H653N

Audio

Realtek High Definition Audio

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het logje van Speccy is er iets niet goed gegaan.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja nu is het logje van Speccy goed :top:

ik start mijn pc dus gewoon op en dat doet hij ook alleen werkt mijn scherm en toetsenbord niet.

Dus als je opstart heb je vaker geen beeld, hoe weet je dat je pc verder normaal start als je geen beeld hebt.

Kun je horen dat Windows start?

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo. ik wou de rest nog uitvoeren maar de pc bleef weer hangen en heb opstartherstel moeten uitvoeren zoals elke dag eigelijk. nee ik hoor windows niet opstarten, ik denk dat eigelijk maar ik weet dat niet :-)

ben nu op de laptop dus ik kan die andere dingen niet uitvoeren.

heb je uit die speccy iets gevonden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de zekerheid, kan je je monitor op je laptop aansluiten, gewoon om zeker te zijn dat daar het probleem niet zit.

In je PC zit een Geoforce grafische kaart, je zou die eens kunnen demonteren en terug monteren. Een mogelijk slecht contact kan de oorzaak zijn. Wat ik ook zag is dat die kaart behoorlijk warm wordt dus kijk eens naar de ventilator en naar stof in de koelblok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi jenna,

Probeer eens wat ProMind hierboven beschrijft, de grafische kaart verwijderen uit je pc en terug erin steken lost soms wel eens iets op.

Controleer dan gelijk even of de pc niet vol stof zit, als je dan toch je grafische kaart eruit hebt is het makkelijk om deze stofvrij te maken indien nodig.

Als de chip van je grafische kaart door slechte koeling te heet wordt krijg je vaak rare strepen en of blokjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.