Ga naar inhoud

Game-PC samengesteld.

nigels

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik heb een vraagje.

Ik ben vandaag bezig geweest met het samenstellen van een pc. Ik ben van plan deze vooral te gaan gebruiken voor gamen.

Nou weet ik niet al te veel af van het samenstellen van een computer, dus zou ik graag een mening willen over de computer die ik heb samengesteld.

Voorstellen zijn natuurlijk altijd welkom!

https://www.alternate.nl/html/cart.html

Alvast bedankt!

Groet Nigel

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij kunnen niet jouw samenstelling zien.

ondanks dat je al wat hebt samengesteld is het wel handig als je deze vragen nog even zou beantwoorden:

1. Wat is mijn budget ? - Uiteraard hangt er aan een PC een prijskaartje. Hoeveel wil je er aan uitgeven ?
  2. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Er zijn heel wat merken in de computerwereld. De systemen van deze merken zijn echter niet gebalanceerd. Met een samenstelling loop je dat risico niet. Met een samenstelling kan je je PC perfect aanpassen naar je wensen. Vaak komt het nog goedkoper uit. Als je voor een merkcomputer kiest, kan je de stappen 7,8,9 en 10 overslaan.
  3. Ga ik overklokken ? - Overklokken is het opschroeven van de snelheid van de processor, geheugenmodules of grafische kaart. Met overklokken kan je je systeem een pak sneller laten lopen, maar je verliest er ook je garantie mee.
  4. Ga ik later upgraden ? - Als je PC na een jaartje of twee niet meer up-to-date is, gaan de meeste mensen upgraden. Je kan bijvoorbeeld je grafische kaart vervangen of een tweede bijsteken. Dit is van belang voor de keuze van de voeding.
  5. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Computeronderdelen hebben tegenwoordig enorm veel functies. Denk maar aan USB 3.0. en Sata600. Uiteraard zijn de functies wel handig voor de toekomst, maar als je ze echt overbodig vindt, kan je best een goedkoper onderdeel nemen.
  6. Ga ik zelf assembleren ? - Een samenstelling moet uiteraard nog gemonteerd worden. Je kan dit zelf doen, maar de webshop kan dit ook mits een kleine vergoeding. Als de winkel assembleert, loop je geen risico dat je een niet-werkend onderdeel thuis krijgt en dat je zelf een onderdeel stuk maakt.
  7. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Om een computer werkend te krijgen, heb je uiteraard een besturingssysteem nodig. Meestal is dit nu Windows 7. Denk ook even na welke versie je wilt, Home Premium of een duurdere versie ?
  8. Ga ik zelf installeren ? - Windows moet nog geïnstalleerd worden op een samenstelling. Dit is in het algemeen vrij gemakkelijk, maar de webshop kan dit eventueel ook doen.
  9. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Heb je een mooie behuizing gezien of wil je alleen een specifiek merk gebruiken ?
  10. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Wil je daar nog een monitor, speakers of een muis bij ?
  11. Heb ik specifieke wensen ? - Wil je bijvoorbeeld een stille PC ? Of heb je nog een specifiek onderdeel nodig ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah das minder, ik kan het blijkbaar alleen zelf zien dan.

Ik zal dan de vragenlijst even invullen, ik dacht namelijk dat dit alleen bedoeld was voor degenen voor wie de pc nog moest worden samengesteld. (wat voor mij nu achteraf eigenlijk ook het geval is)

1. Wat is mijn budget ? - Maximaal 900 euro.
  2. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Een samenstelling. Het liefst een waarmee zoveel mogelijk games compatibel mee zijn
  3. Ga ik overklokken ? - Nee
  4. Ga ik later upgraden ? - Ja. Waarschijnlijk wel.
  5. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Nee. Usb 3.0 is handig, maar dit moet allemaal niet te veel gaan kosten.
  6. Ga ik zelf assembleren ? - Dit ligt aan de vergoeding die ze vragen. Zelf zou ik hier ook moeten uitkomen.
  7. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Nee, die heb ik hier.
  8. Ga ik zelf installeren ? - Ja.
  9. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Dit is altijd mooi, maar ik kies toch prestaties boven uiterlijk. Dus zolang dit niet te veel ten koste gaat van de prestaties, is bijvoorbeeld een mooie kast altijd welkom.
  10. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Nee.
  11. Heb ik specifieke wensen ? - Niet per se. Een stille pc zou mooi zijn, maar dit moet wederom niet te veel ten koste gaan van de prestaties.

Ik hoop dat dit een duidelijke omschrijving is van wat ik voor pc wil krijgen.

Alvast bedankt!

Groet Nigel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor mijn late reactie, ben net terug van werk.

Ik vind deze samenstelling eigenlijk wel erg mooi. Bij de samenstelling die ik had gemaakt was ik van 700 euro uitgegaan, maar heb toch maar besloten er iets meer geld aan uit te geven.

Ik had alleen nog 2 vraagjes:

- Is er niet nog speciale koeling voor de processor nodig?

- Is het het waard om de i5 processor te vervangen door een i7 processor?

Nog bedankt voor de moeite en de snelle reactie trouwens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is niet perse een speciale processor koeler nodig, maar aangezien je gaat overklokken is dit inderdaad misschien wel handig. ik weet ook niet waarom ik die er niet in heb gezet.

azerty

nee het is het momenteel niet waard om een I7-2600K te nemen aangezien het prijs verschil heel groot is en het prestatie verschil laag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.