Ga naar inhoud

Mijn pc start vaak niet op.

Natzuki

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een acer met 32 bit windows 7 besturings systeem .

Ik speel world of warcraft en gebruik mumble enzo maar de laatste week start mijn pc soms niet op en

crashed hij .. vreemd genoeg niet als ik world of warcraft speel maar wel als ik alt+ tab doe en dan iets start zoals muziek internet explorer ( chrome en firefox doen het wel goed) of mumble start.

mijn scherm springt dan op slaap stand en pc crashed voorlopig erna wil hij dan ook echt niet meer door starten

na het acer symbool word mijn scherm zwart en springt dan op slaap stand .

weet iemand wat dit inhoud en of hoe ik er achterkom wat het is en hoe het op te.lossen.

als iemand een idee heft wat ik kan doen ik ben niet into hardware en software enzo maar ben ook niet de domste :)

Dus please help me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je moederbord een onboard grafische kaart heeft en je plaatst een lossen grafische kaart in het PCIe slot op je moederbord wordt de onboard uitgeschakeld en de kaart in je PCIe slot gebruikt.

Als je deze dan weer verwijderd word automatisch overgeschakeld naar de grafische kaart op je moederbord.

Als je pc niet wil starten krijg je dan biepen tijdens het starten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb zojuist ff gekeken maar mijn pc ziet mijn video kaart geheel niet met de video kaart er in en monitor daar op aangesloten en alleen daar krijg ik het volgende: 1: hij laat me het acer scherm zien en ventilator draait.

2: Scherm word zwart en gaat naar slaap stand maar de

ventilator draait nog zonder een piep ofzo.

wat ook vreemd is toetsenbord gaat niet aan lampjes caps niks gaat aan.

dus tot zo ver heb ik kunnen testen dat mijn hardeschijf nog goed is alles is geupdate software voor videokaart staat op mijn pc de kabel van mijn monitor en monitor getest alleen crashte mijn vriendin dr pc met mijn monitor dus dacht ik sluit haar monitor op mijn pc aan maar hellaas hij gaat wel iets verder tot windows lading scherm en slaat dan ook meteen weer af ( heb ook kabels verwisselt) dus snap er de balle van *zucht*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar zonder de grafische kaart in het PCIe slot werkt de pc normaal.

Als ik het goed heb gebruikt Acer een Gigabyte moederbordje waarvan je hier de (Klik)manual kunt downloaden.

Op blz.50 vind je alles terug over de diverse instellingen van je moederbord voor het aanspreken van de diverse grafische kaarten (zowel PCIe als onboard).

Overloop eens even de instellingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.