Ga naar inhoud

Fout bij gebruiker kiezen na herstel-reparatie legale windows xp home edition


joever

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb mijn LEGALE windows xp home edition herstelt (optie op bijgeleverde cd omdat ik niet alle gegevens van schijf kwijt wil zijn) alles verliep vlot tot hij klaar was en ik mijn computer opnieuw opstartte... Ik moest mijn gebruiker selecteren (heb er 2) en als ik dat deed kwam er een pop-up venster dat ik mijn windows xp moest registreren als ik nee klikte sloot hij de pc terug af en als ik ja klikte kreeg ik enkel mijn achtergrond foto zonder pictogrammen of taakbalk... Zo kan hij uren blijven staan :D.

Opnieuw heb ik dus reparatie/herstel modus gepakt... Maar weer dezelfde fout.

Kan ik zorgen dat ik die fout weg krijg/ telefonish ofzo registreren/ of vanop andere computer?

Helemaal opnieuw installeren is natuurlijk laatste optie...

Alvast bedankt

--

Joever

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg je de melding van Registratie via telefoon te zien,zo ja dan kun je dat doen door naar het opgegeven nr. te bellen.

Via een andere PC gaat dit NIET helaas.

Zie net dat je geen melding kreeg!!:dong:

Ben je verbonden met het internet op de desbetreffende pc?

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volg onderstaande stappen EXACT op:

- Start op in Veilige Modus.

- Klik onderaan op de groene startknop en kies Uitvoeren...

- Typ hetvolgende commando

rundll32.exe syssetup,SetupOobeBnk

Opmerking: er is 1 spatie na rundll32.exe. Ook de Oo zijn 2 letters zoals in het woord "oobe". Hoofdletters en komma is belangrijk!). Rundll zijn we met 2 'ellen' en dus geen romeins cijfer.

Nadat je het commando hebt ingegeven en op enter hebt gedrukt, zal je niets merken. Achter de schermen is er wel iets gebeurt. Wacht een tiental seconden. (je zult niets merken!) Start de computer opnieuw op. Laat hem opstarten tot normale modus.

- Nu zit je normaal gezien terug in je Windows. Je hebt nu weer een periode van 30 dagen dat je Windows kunt gebruiken.

- Herinstalleer Internet Explorer 9 (of internet explorer 8). BELANGRIJK !!!!!!

- Herstart de PC.

- Nu kan je Windows XP terug activeren :

Windows XP activeren

Bron: Windows XP Home Activation window fail to appear after running a - Microsoft Answers

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op welke manier is deze "herstel" uitgevoerd? Hieronder staan 2 manieren van herstel:

1: Opnieuw installeren vanuit Windows XP

Ga als volgt te werk om Windows XP opnieuw te installeren vanaf de cd van Windows XP:

  1. Start de computer op.
  2. Plaats de cd met Windows XP in het cd- of dvd-station van uw computer.
  3. Klik op de pagina Welkom bij Windows XP op Windows XP installeren .
  4. Klik op de pagina Welkom bij Windows Setup op Upgrade (aanbevolen) in het vak Type installatie (als deze optie nog niet is ingeschakeld) en klik op Volgende.
  5. Klik op de pagina Gebruiksrechtovereenkomst op Ik ga akkoord met deze overeenkomst en klik op Volgende.
  6. Op de pagina Uw productcode typt u de uit 25 tekens bestaande productcode in de vakken Productcode en klikt u op Volgende.
  7. Selecteer de gewenste optie op de pagina Bijgewerkte installatiebestanden downloaden en klik op Volgende.
  8. Installeer Windows XP opnieuw volgens de aanwijzingen op het scherm.

Als het opnieuw installeren van Windows is gelukt, bent u bijna klaar. U hoeft alleen nog enkele stappen uit te voeren. Ga naar de sectie "Nadat u Windows XP opnieuw hebt geïnstalleerd" om deze afsluitende stappen uit te voeren.

Probeer methode 2 als er een fout is opgetreden of als de installatie niet is voltooid.

2: De installatie van Windows XP herstellen door de computer op te starten vanaf de cd met Windows XP

Opmerking Als Windows XP vooraf op uw computer is geïnstalleerd, hebt u mogelijk de installatie-cd nodig om Windows opnieuw te installeren. Neem contact op met de fabrikant van uw computer om te controleren of de installatie-cd ondersteuning biedt voor een herstelinstallatie.

Ga als volgt te werk om Windows XP opnieuw te installeren door de computer op te starten vanaf de cd met Windows XP:

  1. Plaats de cd-rom van Windows XP in het cd- of dvd-station en start de computer opnieuw op.
  2. Als het bericht 'Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten' wordt weergegeven, drukt u op een toets om de computer op te starten vanaf de cd met Windows XP.
  3. Het volgende bericht wordt weergegeven in het scherm Welkom bij Setup:

Dit gedeelte van Setup zorgt ervoor dat Microsoft Windows XP op deze computer kan worden uitgevoerd: Druk op ENTER als u Windows XP nu wilt installeren. Druk op R als u een Windows XP-installatie wilt herstellen of repareren met de herstelconsole. Druk op F3 als u Setup wilt afsluiten zonder Windows XP te installeren.

  1. Druk op Enter om Windows XP te installeren.
  2. Druk in het scherm Gebruiksrechtovereenkomst van Windows XP op F8 om deze overeenkomst te accepteren.
  3. Controleer of uw huidige installatie van Windows XP is geselecteerd in het vak en druk op R om Windows XP te herstellen.
  4. Installeer Windows XP opnieuw volgens de aanwijzingen op het scherm. Nadat u Windows XP hebt hersteld, is het mogelijk dat u uw versie van Windows XP opnieuw moet activeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.