Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

heb nu eenpc van mijn vriend hier staan maar krijg hem maar niet opgestart. geef geen beep codes en geraakt niet aan de POST. zelfs als ik alle componenten eruit haal en het mobo alleen laat opstarten krijg ik zelfs geen beep codes. fans draaien wel en heb al een andere voeding geprobeerd en bios batterij ook al vervangen.

iemand die een idee heeft wat dit kan zijn?

greetz,

robin

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Niet goed gelezen.

Dan betekend dat de bios niet eens gestart wordt en dus is de kans groot dat de moederbord stuk is.

Misschien is de batterij leeg maar normaal gezien zou je een bericht krijgen.

Geplaatst:

bios chip ineens kapot is zeer onwaarschijnlijk zeker? weet ook niet of hij iets aan de bios gedaan heeft.

en is een nieuwe batterij dus zou ik dat raar vinden

Geplaatst:

Moederbord of eventueel geheugen probleem. Wat is de historiek, wanneer heeft die PC het laatst gewerkt. Wat ging er in eerste instantie mis ? Eenmislukte Bios flash kan dit ook veroorzaken.

Geplaatst:

maar zonder ram latjes beept hij ook niet dus vind het raar. en hij deed dit sinds de pc van de ene kamer naar de andere verplaatst is zei hij maar vind dit maar raar. en nadat hij verplaatst zou geweest zijn is dit probleem gekomen. en zou de bios chip van een a8n sli deluxe hierin werken?

Geplaatst:

De kans is groter dat het probleem op het moederbord zit dan op de bios chip zelf. Ik zou je niet aanraden een bios chip te wisselen of zelfs eruit te halen, die dingen zijn fragiel.

Maar probeer eens de PC zorgvuldig terug te monteren en kijk ondertussen eens goed naar alle aansluitingen.

Misschien één tip nog, kijk eens op het moederbord of je geen "bolle" condensators ziet. Dat is een duidelijk symtoom van een moederbord probleem.

Geplaatst: (aangepast)

zal dit nog proberen en anders zal het een nieuw moederbord worden.

en ff off topic dus bios hotswappen is een zeer grote kans op beschadigingen he?

en er zijn geen condensators die op springen staan maar de northbridge word wel zeer warm.

aangepast door volcom
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.