Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn PC is al een jaar of 5 oud, maar is een fijn ding. Alleen heb ik [ heel ouderwets, heb ik gemerkt] een geheugen van 37,2 GB. Hiervan is er nog 10 GB vrij. Dit met moeite opgekrikt vanaf 8.

Nu wordt de PC traag en krijg ik ook de melding dat het virtuele geheugen te weinig is.

Ik heb veel foto's en documenten op mijn PC staan.

Zou een externe harde schijf erbij, mij meer geheugen geven. Ik zie nl. externe schijven van bijv. 1 TB. Da's wat anders dan mijn 37 GB.. !!

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Je hebt het hier voer het geheugen op de harde schijf. Hier staan je gegevens op.

'te weinig virtueel geheugen' slaat op het werkgeheugen; (ram) waatzeer waarschijnlijk 256 of 512MB zal zijn in uw geval.

10GB vrij is normaal meer dan genoeg om vlot te werken (= +/- 25%)

Om je PC vlotter te laten lopen zal je het ram geheugen moeten opkrikken tot 1024 of 1536MB,

het opstarten van je PC zal niet dramatisch versnellen, het werken met meerdere programma's tegelijk wel.

Je 'kan' altijd eene xtra 1TB schijf aansluiten om je foto's enzo op te zetten, houw er ook rekening mee dat je 37GB ook plots kapot kan zijn, dus een extra backup locatie is altijd aan te raden

Geplaatst:

Dat uw pc traag wordt heeft niet veel te maken met de ruimte op je harde schijf. De snelheid van je pc hangt hoofdzakelijk af van de hoeveelheid RAM geheugen die er op je moederbord steekt. Is deze te klein, dan schrijft je processor vaak stukjes weg naar je virtuele geheugen. Dit is dan wel een ruimte voor zien op je harde schijf. Het gebruik van virtueel geheugen ( dus op je harde schijf) heeft wel gevolgen voor de snelheid van je pc.

Geef ons eens wat meer details (merk, type, ...) over je pc. Zoek eens op hoeveel Ram geheugen je hebt? Daarna kunnen we verder adviseren.

Geplaatst:

Dus een externe schijf als back-up is wel aan te raden, mocht deze PC eens crashen. Maar als ik hier dus mijn foto's etc op zet, wordt de PC niet sneller van?? Ook niet iets, aangezien er dan nog meer ruimte vrijkomt??

Hoe kan ik mijn RAM geheugen vergroten??

---------- Post toegevoegd om 10:50 ---------- Vorige post was om 10:49 ----------

Geef ons eens wat meer details (merk, type, ...) over je pc. Zoek eens op hoeveel Ram geheugen je hebt? Daarna kunnen we verder adviseren.

Hoe en waar kan ik dit alles vinden??

Geplaatst:

Download en installeer Speccy (klik er op)

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit klaar is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (klik er op) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je volgend bericht hier op het forum.

Geplaatst:

Tja, niet het antwoord waar ik op hoopte...

Nu heeft mijn vader nog een PC over, met 512 GB geheugen. Als ik die zou nemen, hoe krijg ik dan mijn bestanden en alles overgezet, of gaat dat niet??

Als ik wel deze PC hou, waar doe ik dan goed aan?? Wel een extern schijfje als back-up?? Ben bang om mijn foto's etc kwijt te raken. Als 10 GB nog genoeg is, dan neem ik de traagheid op de koop toe. De pop ups met te weinig virtueel geheugen deden mij vooral schrikken...

---------- Post toegevoegd om 11:01 ---------- Vorige post was om 10:59 ----------

Sorry Asus, had je bericht nog niet gelezen, ga dat wat je zegt nu even doen

---------- Post toegevoegd om 11:05 ---------- Vorige post was om 11:01 ----------

http://speccy.piriform.com/results/VE6CNEqia4plxSj7DsBbb5x

Geplaatst:

Om plaats te maken verplaats je inderdaad best die afbeeldingen naar een externe HDD...het creëert ruimte en je hebt een veilige back-up.

Verwijder ook de niet gebruikte software en ruim je pc eens op met Ccleaner.

Download CCleaner. (klik er op)

Let op bij de installatie : indien Google Chrome wordt aangeboden dien je bij die vraag beide vinkjes weg te halen.

Sluit alle programma's en openstaande browservensters.

Installeer het programma en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Bevestigen met JA of OK.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner af en start je pc opnieuw op.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, lees dan deze handleiding. (klik er op)

Servicepack 3 voor Xp werd nog niet geïnstalleerd, meer info hier.

Speccy duidt ook de aanwezigheid van Ask-toolbar aan en da's mogelijk achterpoortje voor malware...we kunnen eventueel in een volgend stadium een check op de aanwezigheid van malware doen.

Geplaatst:
Om plaats te maken verplaats je inderdaad best die afbeeldingen naar een externe HDD...het creëert ruimte en je hebt een veilige back-up.

Euh, als je ze 'verplaatst' waar is de backup dan?

Backup = dubbel bijhouden op 2de locatie volgens mij? :-)

Andere oplossing is natuurlijk 2 externe schijfjes :-)

Je PC 'valt nog mee', ik zou deze upgraden naar 1024 - 1280 of 1536 MB door een latje van 1024MB bij te laten zetten (zal wel een 40 a 60 euro kosten) - of eventueel het geheugen in de PC van uw vader voer te bouwen (indien mogelijk)

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.