Ga naar inhoud

PC heeft te weinig geheugen, hoe kan ik dit verhogen ??

shelterhill

Aanbevolen berichten

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

DatCCleaner nu al doen??

Ccleaner mag je inderdaad volledig doen, indien uitgevoerd zoals beschreven in dat geen enkel probleem en veilig.

De malwarecheck heb ik gister gedaan..

Met welk(e) programma('s) deed je die malwarecheck?...

Euh, als je ze 'verplaatst' waar is de backup dan?

Backup = dubbel bijhouden op 2de locatie volgens mij? :-)

Klopt, een wat ongelukkige formulering...verplaatst naar een externe geheugendrager dus... ;-)

Andere oplossing is natuurlijk 2 externe schijfjes :-)

Dan heb je inderdaad om op de tweede schijf een backup te maken.

Dat service pack ook installeren??

Dat mag je inderdaad reeds installeren.

ps..als ik besluit een extern schijfje te kopen, welke is dan goed en gebruiksvriendelijk. En moèt je dan 1 TB hebben of kan ik ook met minder toe? Of maakt dat niet echt uit?

Ik gebruik zelf enkel schijven van 2.5" die enkel via usb worden gevoed, dus geen 220V nodig...hier zijn 3 externe harde schijven in huis : 250GB, 320GB en 500GB.

Als je alles op één schijf stockeert, ben je meteen ook alles kwijt wanneer die het begeeft...

Mijns inziens ga je ruimschoots toekomen met 2 externe HDD's van dezelfde grootte-orde.

aangepast door Asus
posts op 2e pagina niet gezien
Link naar reactie
Delen op andere sites

De malwarecheck gedaan met dit; Download Malwarebytes Anti-Malware

Moest goed zoeken, aangezien mijn geschiedenis ook weg was.

Ik snap niet zo goed waarom ik 2 externe schijfjes moet hebben.. waarom is een niet voldoende??

Ik heb het geld niet voor 2 x een schijf. Ik dacht op een kan ik toch mijn foto's etc wel kwijt, klaar toch??

Waarom zou die schijf crashen?? Mijn PC...ja, die zie ik nog wel crashen..

Niet dus??:-)

Ccleaner gedaan gister.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je toch een PC over hebt zou je ook eventueel je huidige harddisk kunnen overzetten naar de andere PC, aangenomen dat de aansluitingen hetzelfde zijn. (Ik vermoed allebie IDE, vandaag allemaan SATA). Zet dan de twee schijven indien mogelijk op twee aparte controllers (IDE). Je kan dan een pagefile voorzien op elke schijf. wat iets performanter kan werken. Qua grootte van de page files kan je best deze door windows laten bepalen. Doe je het llever manueel dan is de vuistregel dat je het dubbele van je RAM gegeugen moet voorzien. Als dat niet voldoende is heb je eigenlijk te weinig RAM om te beginnen.

En inderdaad je foto's verzetten is geen "backup" . Het heeft alleen als voordeel dat je ruimte vrijmaakt op je originele schijf. Externe harde schijven zijn nog kwetsbaarder dan ingebouwde. Ingeval van foto's kan je ze ofwel nog eens op DVD branden, als je een DVD brander hebt uiteraard. Voor foto's of muziek, film kunnen dvd's een oplossing zijn omdat de gegevens statisch zijn. Voor E-mail, documenten waar je regelmatig aan werkt zijn ze geen oplossing.

Misschien nog een tip aangaande harde schijven, vandaag vindt je 1 TB, 1,5 en zelfs 2 TB op een schijf. Bekijk echter eens of je niet beter kan opsplitsen naar twee of drie iets kleinere 500 of 750 GB.

Momenteel leert de ervaring ons dat de grote schijven relatief veel problemen geven, en dan ben je ineens alles kwijt. Qua prijs zal het niet zoveel uitmaken.

Tot slot RAID systemen zijn geen vervanginging van een backup. ALhoewel dat sommige een vrij hoge graad van veiligeheid beiden op het niveau van een defecte schijf, als de RAID box zelf defect gaat is de kans groot dat al de schijven die erin zitten vrijwel niet meer te lezen vallen. Raid is ontworpen om conitinuiteit in netwerkomgevingen te bieden (men kan verder werken zelfs al crasht er een schijf), maar zelf die moeten regelmatig ge-backupt worden.

Voor relatieve kleine hoeveelheden echt kritische data, kan je een on-line back service overwegen, je bestanden worden dan via het internet op externe servers opgeslagen. Je betaalt per volume en je hebt een vrij snelle internet verbinding nodig, het is wel veilig, maar wel eerder gericht op de professionele markt.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet niet per echt twee externe harde schijven kopen, maar twee is veiliger dan één.

Voor zo'n €50 à €60 heb je reeds een externe harde schijf van 500GB van een degelijk merk.

Klopt, ik heb al zitten neuzen. Maar ik kan wel eerst een kopen, en evt. later nog een?? Ik heb niet het geld om er 2 aan te schaffen..

---------- Post toegevoegd om 09:02 ---------- Vorige post was om 09:01 ----------

@Promind; dit gaat mijn simpele petje echt te boven, helaas...:dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, ik heb al zitten neuzen. Maar ik kan wel eerst een kopen, en evt. later nog een?? Ik heb niet het geld om er 2 aan te schaffen..

Dat kan perfect...dan ben je meteen in de mogelijkheid om je niet of amper gebruikte fotomateriaal, filmpjes, muziek, enz op die eerste externe schijf te plaatsen...zo maak je dan ook de nodige ruimte vrij op de harde schijf van je computer.

Nadien kan je best je pc defragmenteren (klik er op).

Uit veiligheidsoverwegingen kan je dan eventueel later een tweede schijf aanschaffen en de data van externe schijf nr 1 kopiëren naar externe schijf nr 2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, dan heb ik nog eèn vraag. Ik heb alleen foto's op mijn PC, geen filmpjes of muziek [ saai he? ] Maar kan ik er als ik op die schijf plek er nog wel makkelijk bijkomen??

Wanneer de externe harde schijf is aangesloten kan je die perfect benaderen via je Verkenner.

Dus een externe schijf van 320 of 500 GB is beter dan een grotere??

Veiliger alvast...er zijn hier de voorbije weken tal van topics geweest ivm problemen met externe HDD's, dat waren quasi altijd de 'grotere' versies.

Daarom dat er ook een kleiner volume (320GB of 500GB) wordt aangeraden...en dat er ook geadviseerd wordt om op termijn met twee externe schijven te werken...liefst dan nog van een verschillende merk, bijvoorbeeld Samsung en Western Digital.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.