Ga naar inhoud

PC heeft te weinig geheugen, hoe kan ik dit verhogen ??

shelterhill

Aanbevolen berichten

Oke, ik denk dat ik dan nu de Samsung G2 320 GB ga bestellen. Lijkt me dan eerst wel goed, doe ik er later inderdaad wel een WD bij.

Zucht, zie aan de achterkant geen vrije USB ingang meer, beter dan ook maar een HUB meebestellen?? Of blijft die HD niet continu aangesloten? Want dan kan ik hem ook voor inpluggen.

aangepast door shelterhill
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Klopt, ik heb al zitten neuzen. Maar ik kan wel eerst een kopen, en evt. later nog een?? Ik heb niet het geld om er 2 aan te schaffen..

---------- Post toegevoegd om 09:02 ---------- Vorige post was om 09:01 ----------

@Promind; dit gaat mijn simpele petje echt te boven, helaas...:dong:

Sorry ik wou niet ingewikkeld doen hoor. Het komt in grote lijnen neer op wat Asus je vertelde, dus als je hem volgt zit je ok hoor. Heb soms last van babbelziekte:dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je alleen je persoonlijke doucumenten heb gecopieerd is het uiteraard wel mogelijk, maar het is inderdaad weinig. Ik zou je aanraden om een aparte map op je removabel disk te maken en gewoon een volledige backup van je schijf te maken. Je kan hem later altijd terug weggooien, maar dan ben je toch zekerder dat je niets vergeet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het eventjes samenvat :

je HDD in je PC is een 40GB (afgerond), waarvan er 10GB vrij was...na Ccleaner en verplaatsen persoonlijke bestanden zit je nu op 16GB vrije ruimte, wat procentueel gezien een niet onaardige winst is.

Overloop zowiezo je lijst met geïnstalleerde software nog eens...wat je niet gebruikt kan je verwijderen...

Schoon nadien de PC opnieuw op met Ccleaner.

Na dit alles is het moment aangekomen om je pc te defragmenteren, zie post 18...doe dit met afgekoppelde externe HDD.

Op je externe HDD heb je nu nog een zee van ruimte om de nodige veiligheidskopies te plaatsen...zoals ProMind aanhaalt is zelfs een volledige systeemkopie mogelijk, maar ook 'losse' kopieën van bijvoorbeeld contactpersonen, favorieten, enz kunnen nuttig zijn naar de toekomst toe.

Persoonlijk zou ik de externe HDD niet continu ingeplugd laten...als je hem verwijdert doe het dan wel via veilig verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.