Ga naar inhoud

OEM Core Gaming PC v2

Gast cyberdragon250

Aanbevolen berichten

Gast cyberdragon250

Hallo allemaal

Ik ben van plan om een nieuwe gaming pc te kopen en na even op het internet te zoeken heb ik een OEM Core Gaming PC v2 gevonden voor €699! Dit lijkt echt veel te goedkoop voor een computer met 4GB RAM en 2! GB videokaart. Nu zou ik graag willen weten of er echt een addertje onder het gras zit of deze computer echt minder duur is dan de andere?

Componenten

behuizing: Antec Three Hundred Gaming Behuizing

voeding: 650 Watt ATX

Moederbord : Asrock P67 Pro3 Processor : INTEL CORE i5 2500K (3.3 GHZ, unlocked multiplier)

Geheugen : 4GB DDR3 16000mhz!

Grafische kaart: Ati Radeon HD6950 2gb

HDD: 1TB Samsung spinpoint F3

ODD: Nec 24x DVD-Rw station

Netwerk : Gigabit ethernet rj 45

Aansluitingen en media voorkant:

2 x usb 2.0

1 x audio + mic

1 x dvd-rw station

Aansluitingen en media achterkant:

4 x usb 2.0

2 x usb 3.0

1 x gigabit ethernet aansluiting

1 x ps2

1 x Optical SPDIF

8 -Channel Audio I/O

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cyberdragon250

Wat houd dat allemaal in dat ik geen SLI of Crossfire ondersteuning heb?

Buiten de "650 watt ATX" zou ik zelf niet weten wat men bedoeld hiermee :/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst is merk en type van de voeding onbekend wat toch wel een belangrijk onderdeel is van je PC maar het Wattage is meer dan voldoende dus daar zit je zeker goed.

SLI/Crossfire is een woordspeling voor het gebruik van meerdere gelijke kaarten in 1 PC.

Even verduidelijken: SLI word dus gebruikt als je 2 of meer NVidia kaarten gaat gebruiken in je PC.

Crossfire is hetzelfde als SLI maar dan van ATI.

Ik hoop dat ik het zo een beetje verstaanbaar heb uitgelegd want ik wil niet te technisch gaan uiteraard.;-)

Even een afbeelding van een Crossfire opstelling.

post-8298-1417704531,4572_thumb.jpg

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cyberdragon250

Dankjewel voor de uitleg, ik begrijp wat je bedoeld ;)

Het is een redelijk goede kaart (imo) dus ik denk niet dat het nodig is om nog een kaart erbij te steken :)

kan je toch nog even verduidelijken wat de voor- en/of nadelen zijn van Crossfire/SLI?

Alvast bedankt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

voordeel is dat de kaarten samenwerken waardoor ze bijna 2x zoveel prestaties leveren (als je 2 kaarten er in zet).

nadeel kan zijn dat je delen van je pc moet upgraden om het te kunnen doen, maar als je op let bij het aankopen van een pc dan kun je dit voorkomen.

nog een nadeel is dat je meestal binnen ander half jaar een 2e videokaart moet aanschaffen omdat ze anders niet meer te koop zijn in de winkel en een 2e hands videokaart kan wel goed zijn maar je weet niet of die is overgeklokt of niet.

het laatste nadeel is dat je de airflow in je kast kan verstoren en/of dat de inhoud van de kast heel (te) warm word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cyberdragon250

bedankt voor de informatie, ik denk niet dat het nodig gaat zijn om 2 videokaarten erin te steken (4GB :o aangezien 2 al ruim genoeg is vind ik)

Indien het toch aangeraden is om dit te doen, is het mogelijk om de slot waarin die videokaarten moeten te vervangen? Aangezien er nu maar 1 in kan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment en voor de komende tijd is een ati 6950 zeker voldoende.

Als je "later" toch nog een 2 videokaart zou willen plaatsen in bovenstaande pc ga je het moederbord moeten vervangen, want een slot pci-e slot bijplaatsen op een moederbord gaat niet. Ook de voeding is dan aan vervanging toe. 650 watt is ruimschoots meer dan voldoende voor het bovenstaand systeem, maar het is te weinig voor 2 grafische kaarten. zowiezo als je "later" wilt upgraden gaan er nieuwe kaarten zijn die in verhouding goedkoper zijn, zuiniger zijn en betere prestaties zullen bieden. Dus dan kan je de grafische kaart ook gewoon beter vervangen.

aangepast door DieterGK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.