Ga naar inhoud

Laplop Blaast hard (koude) lucht


Hazeldinho

Aanbevolen berichten

hallo,

ik heb sinds kort ( 4-5 maanden) een laptop Asus K72JR-TY159V en de laatste paar dagen blaast die HEEL hard en meestal koude lucht. dit is vrij storend omdat hij normaal bijna nooit geluid maakte. ik heb al voor virussen en malware gecheckt, maar hij vond niks. nu is mijn vraag echter, wat is het wel? dit gebeurt vanaf die windows 7 laad

groet H

nb. 1 op 10 keer blaast die niet en is die ook gelijk een stuk sneller

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat een laptop hard blaast heeft vaak met de temperatuur te maken .

Blijft hij dit doen ook eens Windows 7 volledig is opgestart?

Controleer zeker de koelopeningen op overtollig stof en indien aanwezig verwijder dat.

Zet hem achteraan een beetje omhoog dit door bv. een dvd doosje aan elke zijde te plaatsen onder de voetjes.(let wel dat de koelopeningen vrij blijven)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste had ik even niet gelezen.

Druk GELIJKTIJDIG op ctrl-Alt-Delete en kies voor Taakbeheer (dit op een moment dat hij zwaar bezig is) starten,selecteer de tab Processen.

Druk op Processen voor ALLE gebruikers weergeven en vergroot het scherm en maak daar een printscreen van,post deze screen in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-27775-1417704531,4179_thumb.jpg

ik krijg die plaatjes niet groter

: niet active processen is 98 %

maar hij blaast gewoon continu zelfde snelheid van het punt dat windows opstart tot het punt dat de laptop uitgaat. ik heb het idee dat de laptop zelf weinig doet en dat de temperatuur goed is maar dat die ventilator niet goed is. die blijft gewoon op hoge constante snelheid blazen

post-27775-1417704531,3697_thumb.jpg

aangepast door Hazeldinho
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de temperatuur gemeten: ~34 Graden C

op het oog stof vrij en zodra windows opgestart is blijft hij hard blazen totdat ik hem uitzet.

Hoe heb je die temperatuur gemeten ?...:hmmmm:

Op het oog stofvrij ?...kan je dat even toelichten ?...:hmmmm:

Kan je ook het volgende doen ?...

Download en installeer Speccy (klik er op)

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit klaar is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (klik er op) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je volgend bericht hier op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.