Ga naar inhoud

Maar 10 Mbps met een 100 Mbps kaart

Gast twintigknots

Aanbevolen berichten

Gast twintigknots

Hallo, Ik heb me een D-link DIR-655 router aangeschaft omdat mijn vorige wireless niet meer voldeed. Vanaf ik alles had aangesloten werkte alles perfect, enkel bleek ik bij wegschrijven van data naar mijn NAS of andere data-overdracht via LAN maar een max van 10 Mbps haalde.

Een andere PC op dezelfde poort haalt wel 100Mbps, wireless haal ik ook grotere snelheden. Zelfs als ik op mijn router én/of op mijn netwerkkaart een snelheid van 100Mbps instel lukt het niet, dan zegt mijn netwerkkaart "not available".

Mijn netwerkkaart is een Intel® 82562V-2 10/100 Via auto negotiation wordt de snelheid op 10 Mbps ingesteld, de router staat op auto en doet vlot 100 Mbps met andere computers. Als ik mijn vorige router terug aansluit wordt de 100Mbps wel terug ingesteld.

In bijlage een afbeelding van de instelling van router en netwerkkaart.

Heeft iemand goede raad? Alvast bedankt.

post-27778-1417704531,7102_thumb.jpg

post-27778-1417704531,5943_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast twintigknots

Ik heb alle instellingen met al de mogelijke combinaties geprobeerd, een andere kabel ook. De diagnostics geven allemaal goede resultaten. Telkens bij een nieuwe instelling of bvb veranderen van kabel, detecteert hij de 100Mbs, doch na een vijftal seconden springt hij over naar 10 Mbps (in auto mode) Het blijft een raadsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de PC al eens op een andere poort van de router aangesloten ? BTW in de screenshot staat de instelling van de WAN poort van de router ? De PC zit op een LAN poort normaal. Als er eerst 100 Mbps wordt gedetecteerd en dan 10 wil dat zeggen dat de één van de poorten in "fallback" gaat. Dat gebeurd normaal omdat er storingen optreden in de communicatie aan 100 Mbps. Het lijkt dus een hardware probleem te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast twintigknots

Andere poort heb ik reeds geprobeerd.

WAN staat beschreven als Wide Area Network, de snelheid is enkel daar in te stellen. Wireless is een tabblad apart in de beschrijving van de router.

Wat betreft die "fallback", dit is het eerste dat in me opkwam. Bij mijn vorige router alles OK, met de nieuwe niet. Ik ben terug naar de leverancier gegaan en heb met deze uitleg een nieuw toestel gekregen. Na aansluiten zelfde fenomeen.

Met een andere PC op dezelfde poort 100 Mbps, met de PC waar het probleem zich stelt op een andere router eveneens 100 Mbps. Mij lijkt het een compatibiliteitsprobleem te zijn tussen nieuwe router en mijn netwerkkaart.

Firmware van de router is nieuwer dan hetgeen ik vind op i-net.

De volgende stap zou zijn om een nieuwe netwerkkaart te installeren, dit wou ik doen na de wijze raad van dit forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast twintigknots

Nee, met 100 Mbps schrijf ik 1 Giga Bytes op enkele minuten naar mijn NAS (andere beperkingen), met 10 Mps duurt het om en bij de 15 minuten, is ongeveer 1 Mbyte per minuut ofwel in de buurt van 10 Mega bits per second. Zie ook de afbeelding in de eerste post.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.