Ga naar inhoud

Maar 10 Mbps met een 100 Mbps kaart

Gast twintigknots

Aanbevolen berichten

Weinig concreets vrees ik. Ik heb op de site van D-Link gekeken (u vindt hem hier moest u hem nog niet hebben). U zou eens kunnen kijken of u de laatste firmware hebt voor uw type router. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat daar de oplossing ligt.

Enige dingen waar ik aan kan denken :

Zet u de poortsnelheid op Auto of manueel ? Ingeval van Auto willen sommige toestellen wel eens makkelijker fallback doen dan manueel.

Volgens het boekje wordt gigabit alleen ondersteund door bekabeling volgens de CAT5e norm. In de praktijk zit op elke verbinding wel interferentie, en sommige toestellen leggen de grens waarop ze naar fallback gaan lager dan andere.

Ik denk dat u inderdaad best met D-Link contact opneemt als de firmware up-to-date is. (Ik zou dat toch even nakijken, want gewoonlijk is dat het eerste dat de helpdesks vragen voor ze verder zoeken.)

Indien u een upgrade van de firmware zou doen, vergeet dan niet eerst de huidige settings van de router te bewaren (zie onder tools).

Succes en als u tijd heeft is feedback altijd zeer welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast twintigknots

Straffe om horen crows, doch gedeelde smart is halve smart, merci.

Zowel router als netwerkkaart op MAN en 100 Mbps ingesteld blijft het "unavailable", beide op 10 Mbps lukt het wel, op 10 Mbps uiteraard, dus geen fallback hoewel op AUTO bij aansluiten ik eerst een 100Mbps zie verschijnen, na 5 sec maar 10. Ook de kabel is een CAT5e norm (is er toch mee bedrukt), testen van de kabel is OK. Firmware is de allerlaatste...

Morgen heb ik mijn nieuwe netwerkkaart, eentje van 1000(!) Mbps, als dat lukt trek ik mijn netwerkkabel roodgloeiend, ben benieuwd, jullie lezen het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast twintigknots

Ik heb een Gigabit PCI express netwerkkaart van Conrad geïnstalleerd en schrijf nu wel weg aan max snelheid, dus eigenlijk opgelost, doch nog geen antwoord op het probleem...

Crows, welk soort computer heb je en welk is je netwerkkaart? Mij lijkt het compatibiliteitsprobleem tussen de beide toestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast twintigknots

Blijft me toch een heel vreemd geval.

Als het goed is voor de moderators zou ik deze discussie nog graag even open laten staan, hopelijk krijg ik ooit nog een antwoord. Promind je bent bedankt voor je hulp, Crows hopelijk vind jij de oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.