Ga naar inhoud

Upgrade van mijn PC (hulp gevraagd!)

glonn

Aanbevolen berichten

Dag beste, vriendelijke forummensen

Ik zou graag mijn huidig systeem uitbreiden/vervangen.

Ik wou mijn RAM-geheugen (5gbDDR2) vervangen

Ik wou mijn grafische kaart vervangen en hierdoor ook meteen mijn voeding vervangen (300/430 WATT atm)

Ik zal mijn huidige speccs plaatsen (via PC wizard):

<<< Systeemoverzicht >>>

> Moederbord : PEGATRON CORPORATION Benicia

> Chipset : Intel G31/G33/G35

> Processor : Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2400MHz

> Fysiek Geheugen : 5120MBDDR2-SDRAM

> Videokaart : ATI Radeon HD 4800 Series

> Harde Schijf : Seagate ST3500620AS (500GB)

> Harde Schijf : Western Digital WD32 00BEVT-00ZCT0 (320GB)

> DVD-Rom Station : HL-DT-ST DVD-RAM GH10L

> Monitor Type : BenQ BenQ XL2410T - 23 inches

> Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RTL8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter

> Besturingssysteem : Windows 7 Ultimate Professional Media Center 6.01.7601 Service Pack 1 (64-bit)

> DirectX : Versie 11.00

> Windows Performance Index : 5.9 AAN 7.9

Met windows 7 Ultimate...

En dit zou ik willen kopen :

[TABLE=width: 633]

[TR]

[TD]Aantal[/TD]

[TD]Product[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Prijs[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE=width: 633]

[TR]

[TD=class: table_row_lite]

1

[/TD]

[TD=class: table_row_lite, width: 30][/TD]

[TD=class: table_row_lite]Antec Voeding High Current Gamer 750W[/TD]

[TD=class: table_row_lite, width: 20]

1.gif

[/TD]

[TD=class: table_row_lite, width: 6][/TD]

[TD=class: table_row_lite, width: 10]

[/TD]

[TD=class: table_row_lite, width: 60]

104.90

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: table_row_lite, width: 30]

1

[/TD]

[TD=class: table_row_lite, width: 30][/TD]

[TD=class: table_row_lite]Corsair 2x4GB, DDR3, PC12800, CL8, Vengeance[/TD]

[TD=class: table_row_lite, width: 20]

1.gif

[/TD]

[TD=class: table_row_lite, width: 6][/TD]

[TD=class: table_row_lite, width: 10]

[/TD]

[TD=class: table_row_lite, width: 60]

63.90

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 30]

1

[/TD]

[TD=width: 30][/TD]

[TD]MSI Videokaart PCI-e GeForce GTX560 Twin Frozr II 1GB 2xDVI[/TD]

[TD=width: 20]

1.gif

[/TD]

[TD=width: 6][/TD]

[TD=width: 10]

[/TD]

[TD=width: 60]

163.90

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Zou dit kunnen? EN/OF heeft er iemand betere voorstellen (bvb: andere videokaart)?

Jullie zouden me ongelofelijk helpen...

Grtn glonn

---------- Post toegevoegd om 12:29 ---------- Vorige post was om 12:26 ----------

Owja heb een PCI-e_1 slot en geen 2.0 slot, maar dat zal wel geen probleem zijn denk ik? Als iemand meer info over iets nodig heeft let me know

Link naar reactie
Delen op andere sites

euh ddr3 ik denk dat je processor zal klagen en je moeder bord .

de ati 4850 is wel een zeer goede gpu. nutuurlijk zijn er betere, maar 63Gb s is toch ok.

de voeding , daar zou ik eerst mee beginnen , dat alles genoeg eletriek krijgt kan al een groot verschil zijn en paar ferme koelers of waterkoeling.

aangepast door mooscher
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je even onderstaande uitvoeren zo weten we exact wat er aanwezig is in je PC en wat er eventueel kan geupgrade worden.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ahaa, wel jammer can de DDR 3, wist ik dus al niet.

@ Mooscher: wat bedoel je met "de ati 4850 is wel een zeer goede gpu. nutuurlijk zijn er betere, maar 63Gb s is toch ok."? De videokaart is best al oud en heb toch wel wat last van bij het draaien van COD Black ops... (lage fps). Iemand een betere tip voor grafische kaart? Ik zou graag nvidea hebben deze keer (tenzij de prijs/kwaliteit van Radeon-kaart echt veel beter is).

@ JP: http://speccy.piriform.com/results/MpYaw2UIwtzrEWLo0VkqWd8

aangepast door glonn
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een i7 920 , al mijn spellen hebben super veel Fps. de graphische kaart dient om de grafische kwaliteit, zoals de resolutie en vloeiende lijnen , niet in haaietanden. dus je nieuwe gpu zal je spellen mischien in grafische kwaliteit verbeteren maar de Fps misschien een heel klein beetje , ati 4850 heeft 256bit en pixelshader 4.1 en 5.0 ready en dx11 en draait 500mhz normaal en 625mhz als je spelletjes speelt. dus je nieuwe gpu heeft ook 256 bit en is 5.0 pixelshader en is ook dx11 en 810Mhz en 128.3 GB/s. dus van 625 naar 810 is 29.6 procent sneller en van 63 naar 128 is hoeveel hij aan kan in hoge resoluties( bandbreedte). dus zoals ik toonde in die foto , die brug is je bandbreete van je pci e 1 slot. zoals ik zij begin met die voeding .

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mooscher:

Natuurlijk is een GTX560 Twin Frozr II 1GB wel een stuk sneller dan een hd4850 dat is zeker een feit en ga ik zeker niet ontkennen, MAAR het vergelijken van GPU of ook CPU op basis van hun clock en/of bus snelheid is NOT done.

Voorbeeld: de gpu (core) van een hd4850 draait op 625mhz. De gpu van een hd5450 draait op 650mhz. Dus volgens uw redenering zou een hd5450 sneller moeten zijn? Helaas pindakaas :)

Grafische kaarten vergelijk je enkel en alleen door benchmarks die je online kan vinden.

Een grafische kaart met een hoge gpu en bus snelheid (uitgedrukt in mhz) kan toch slechter presteren dan een andere grafische kaart die op papier een lagere gpu/bus snelheid heeft. Net zoals met cpu's: een moderene core i3 2.1ghz procossor is ook een pak sneller dan een oude pentium 4 3ghz.

benchmarks grafische kaart: zie tomshardware/guru3d/overclockers/... en google :)

@glonn:

Waarom is je pc eigenlijk al toe aan upgrade? met die specs zou je toch vlotjes moeten kunnen spelen. Of wil je echt alles op maximaal en op fullhd (1920x1080) draaien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

danku voor de uitleg beide... dus het komt erop neer dat het totaal pakket nog nie klaar is voor een update aangezien moederbord/processor het niet zouden trekken :)

@dieter: mja ik heb een lekker schermpje (zowat het leuktste opd e markt atm) en spellen zoals COD op 1920 vlot draaien is natuurlijk wel erg leuk. Langs een andere kant wil ik gewoon een Nvidea kaart omdat de instellingen die je hebt veel uitgebreider zijn, wat gunstig is voor wat ik hem wil gebruiken, ik speel namelijk nog counterstrike 1.6 waar je natuurlijk geen sterk systeem voor nodig hebt, maar de radeon kaarten zijn hier niet erg geschikt voor (zwakke settings), waardoor het extreem lelijk/nadelig is op de resolutie dat ik het speel (wat bewezen beter is bij Nvidea settings).

Overig wou ik RAM en voeding updaten om men systeem in het algemeen sneller te maken. Niet omdat het moet, maar omdat ik er zin in had :D

Algemeen: Is het misschien dan slimmer een goedkopere Nvidea kaart (100 - 130 euro) te kopen of ergens een tweedehands Radeon 4850 op de kop te tikken voor crossfire? En dan de rest laten zoals het is.

Mijn voeding in PC is slechts 300 watt. Er is 1 ventilator die niet draait (kant waar je pc kan open doen). Deze is rechtstreeks op moederbord aangesloten. Kan het zijn dat deze dan ook te weinig stroom doorkrijgt gewoon, of is hij defect. Ik heb nog een defecte pc staan met een Antec voeding staan van 430watt. Ik kan ze wel eens omwisselen...

Dan nog 1 vraagje, bij opstart PC krijg ik altijd de melding dat de systeemventilator niet werkt ('druk F2 om verder te gaan'). Deze melding heb ik al even, en heb gecontroleerd of alle ventilatoren werken. Dit is het geval buiten die 1 enkele (maar daar slaat de foutmelding niet op, want had ook deze melding toen de ventilator nog wel draaide paar maanden terug).

Link naar reactie
Delen op andere sites

probleem met je ventilator: Kan soms bij cpu fan's die niet onmiddelijk opstarten of in het begin onder een bepaald toerental draaien. Meestal kan je deze foutmelding in de bios afzetten.

2e hands hd4850 gaat vermoedelijk niet werken, want ik denk niet dat uw moederbord crossfire ondersteunt (gezien de chipset).

Een pci-e 2.0 grafische kaart zou in princiepe backwards compatibel met een pci-e 1.1 slot moeten zijn. Prestatie verschil is te verwaarlozen.

Gezien het ongekende merk van uw moederbord, vermoed ik dat je pc een merk pc is? (merkpc: asus, hp, acer, medion,...)

Als dat zo is, let dan op met upgrades. MerkPC & Upgrade is een combinatie die niet altijd vlotjes loopt of gewoon niet gaat door beperkingen of het niet volgen van standaarden.

Geheugen upgraden van 5GB naar meer gaat op dit moment uw systeem geen enkele extra boost geven. Als je je systeem in het algemeen sneller wilt maken kan je best een cpu upgrade doen of cpu overclocken. Als je je games wat meer performance wilt geven dan kan je best gewoon je gpu upgraden. Of windows eens helemaal herinstalleren dat kan soms ook helpen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.