Ga naar inhoud

internetverbinding

jopke

Aanbevolen berichten

Dit zou normaal moeten werken behalve dat ik geen dns servers zie. Is de router goed verbonden met de Telenet modem ? De DINH box is de coax versterker

Is het bovenstaande logje, van een werkende PC of van een zonder internet ? Want dit ziet er normaal uit.

Zijn de alle toestellen aangesloten op de router ?

(Behalve de draadloze uiteraard)

Kunt u de draadloze PC eventueel even met een kabel aansluiten of is er geen in buurt?

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo ProMind,het logje is van een werkende pc.Ik denk toch dat de router goed verbonden is,de witte kabel van telenet zit daarin.Tv en digicorder zijn niet aangesloten op de router,alleen mijn pc.Er is geen andere kabel om de draadloze pc aan te sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat hetprobleempje met de PC van uw vrouw een radiostoring is geweest. Een tweede factor in dat één van uw buren een onbeveiligd draadloos netwerk heeft, waarop de PC kan connecteren. Dit kan gebeuren indien de verbinding met uw eigen netwerk wegvalt, de PC gaat dan op zoek naar een ander. Helemaal verhinderen kunt u dat niet maar u zou wel het volgende kunnen doen om het te beperken.

Ga naar netwerkbeheer

post-26208-1417704533,6344_thumb.jpg

Kies daar voor beheer draadloze netwerken :

post-26208-1417704533,6732_thumb.jpg

Verwijder daar alle netwerken behalve het uwe.

Dit zal verhinderen dat de PC automatisch het sterkste netwerk selecteert om op te verbinden.

Moest dit nog voorkomen, post dan terug een berichtje, we kunnen eventueel een paar settings in uw router verzetten om de sterkte van het signaal te verhogen.

Eén vraagje nog, uw router is toch zelf wel beveiligd ? Er zou geen driehoekje met ! voor mogen staan.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.