Ga naar inhoud

Windows 7 instalatie is goed maar kan niet opstarten zonder CD in de pc

michael1984

Aanbevolen berichten

Hallo,

Een tijdje geleden kreeg is steeds volgende fout melding : Memory crash dump ...; zie volgende link:

BSOD problemen.. comment van 24 maart 2011 19:39

Ik heb er dan een nieuwe geheugen kaart ( ram geheugen) ingezet en sindsdien draait hij aanvaardbaar ( soms wat traag als ik zaken wil opslaan duurt het 5 seconden eer hij deze computer heeft gelokaliseerd en da andere schijven (extern) + en of aangesloten hardware. . Echter ik had er niet op gelet maar de cd van WIN 7 bleef gewoon in de PC zitten en draait zonder probleem. Nu heb ik hem er uitgenomen en wanneer normaal het bericht komt waar hij vraagt of je vanaf de cd wil opstarten krijg ik dan enkel dit "-" te zien en hierop blijft hij hangen.

Start ik dan steeds op via de cd, draait mijn pc dan op de WIN 7 die op de pc staat of op het O.S. dat op mijn harde schijf staat ? en hoe kan ik dit verhelpen?

Alvast bedankt voor de hulp,

MVG,

Michael

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan normaal Windows niet opstarten van een cd/dvd, alleen de installatie kan starten van de dvd.

Ik vermoed dat je PC staat ingesteld om te starten van de dvd en dan van de HD. Blijkbaar gaat hij als hij geen DVD vindt niet naar de HD.

Dit kan je normaal wijzigingen in de BIOS, dat is het eerste scherm dat u ziet wanneer u opstart.

U kan hier gewoonlijk geraken door F2 of DEL te drukken bij het opstarten. Dan kijken onder "Boot".

Als het niet lukt post u maar terug

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.