Ga naar inhoud

pc schoongemaakt en de ventilator werkt zeer luid


darkwarriors

Aanbevolen berichten

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi darkwarriors,

De temperaturen van je systeem zijn zover ik kan beoordelen vrij normaal.

Je processor zit zo om en rond de 33 tot 35C° en de tempperatuur van 57C°/58C° zal waarschijnlijk van je chipset zijn. Dit is alvast niets om je zorgen over te maken.

Met de ventilator die je bedoelt is deze gelijk op de volgende afbeelding

post-24526-1417704550,8927_thumb.png

Als bovenstaande ventilator zomaar uit het niets sneller is gaan draaien kan door een wijziging in je BIOS veroorzaakt zijn misschien, heb je iets in je BIOS gewijzigd of heb je de batterij van je moederbord verwijder of vernieuwd gehad?

Wat me opvalt in het logje van Speccy zijn de waarde van de spanningen die je voeding levert

post-24526-1417704550,9431_thumb.png

De waarde van +3.3V is niet goed of word niet correct weergegeven, kan het niet goed zien of de andere programma's zoals Speedfan en HWMonitor de zelfde waarde weergeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens goed na of het kabeltje van de ventilator nog goed zit en op de juiste plek op je moederbord ?

De waarde van +3.3V is niet goed of word niet correct weergegeven, kan het niet goed zien of de andere programma's zoals Speedfan en HWMonitor de zelfde waarde weergeven.<!-- google_ad_section_end -->

De waarde van de + 3,3 is inderdaad bizar (en de andere progjes geven dezelfde waarde) dus dat zou op een aansluitingsprobleem kunnen wijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De waarde van de + 3,3 is inderdaad bizar (en de andere progjes geven dezelfde waarde) dus dat zou op een aansluitingsprobleem kunnen wijzen.

Ja deze waarde is idd vreemd en kan wel eens veroorzaakt worden door een lichte corrosie in de aansluitingen van de 20/24 polige stekker op het moederbord.

post-24526-1417704552,8785_thumb.jpg

Haal de stroomstekker uit de pc en druk meermaals op de aan knop zodat alles spanningsloos is.

Zorg dat je statisch ontladen bent en open de pc, haal de stekker eens los van het moederbord en steek hem terug en controleer dan eens de spanning van 3.3V met eender welk programma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er niet zeker van maar is het deze stekker met al die draden?

[ATTACH=CONFIG]13352[/ATTACH]

En wat nog raar is... als ik de computer weer in mekaar steek dan piept hij continu...

(1 continu beep) -> moederbord,keyboard of voeding...

Hij werkt nu ,maar heel luid en de computer staat open.:argh:

Ik heb nog een foto van de voeding genomen(de etiket)

post-7062-1417704554,5155_thumb.jpg

want ik las daar 3.3 terwijl ik de 20/24 aan het zoeken was.. (wat ik niet gevonden heb :s):dong:

post-7062-1417704554,4775_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.