Ga naar inhoud

hoe herinstalleer ik windows7 en welke drivers moet ik daarna opnieuw downloaden?

ultraking x2

Aanbevolen berichten

Om enkele hardnekkige problemen op te lossen ga ik windows7 eens volledig herinstalleren. Ik heb al een volledige backup gemaakt. Om te herinstalleren neem ik aan dat ik eerst windows moet verwijderen en daarna via een windows7 cd moet booten om opnieuw te herinstalleren. Ik heb geen idee hoe ik windows dus verwijderen en een cd heb ik niet omdat alles al was geinstallerd toen ik de pc kocht. Ik heb al begrepen dat ik dan een live cd kan downloaden maar ik weet niet waarop ik die moet branden, is een dvd+rw 4.7GB goed? Dat zijn de schijfjes met het meeste geheugen in die ik in huis heb. Na het herinstalleren moet ik waarschijnlijk ook een aantal drivers en programma's zoals directx en adobe flash weer downloaden, zou iemand me een klein lijstje willen geven zodat ik er zeker geen oversla? Staan alle nodige drivers mischien op de RECOVERY(D:) schijf? Ik wil eerst zeker zijn van alles voor ik begin met herinstalleren.

Nog een volledig ander vraagje over een vista pc: mijn wifi verbinding met mijn b-box2 van belgacom toont 3 van de 5 blokjes, dus een vrij goede verbinding, hoe kan het dan dat als ik een spel speel dat echt niet zo hoog gedetailleerd is ik vaak 'lag' heb (heel schokkerig beeld en soms een seconde of twee vasthangen), heel erg storend in first person shooters, ik heb dat probleem niet als ik het offline, campaign gedeelte van dat spel speel dus het ligt niet aan de pc zelf.

aangepast door ultraking x2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles staat normaal op de Recovery partitie dus moet je even je handleiding lezen om te kijken hoe je die opstart.

Als je deze gebruikt staat je PC ineens terug naar fabrieksinstellingen waardoor ook al je problemen zijn opgelost.

Ook de drivers staan mee op die partitie en dien je dus niet apart te installeren.

Als je geen handleiding hebt geef dan even het exacte merk en type van je pc door dan kunnen we eens kijken hoe we die recovery opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.