Ga naar inhoud

aantal tellen + herhalen zelfde query

frigooke

Aanbevolen berichten

Je maakt precies dezelfde fout als vorige fout.

Je kan niet in rapport verschillende query gegevens oproepen.

Een rapport wordt gemaakt van tabel of query.

Ik heb de database veel eenvoudiger gemaakt zoals het hoort.

Stel dat je 50 jaar moet doen dan zou je maar liefst 100 query moeten maken en dan wordt het onoverzichtelijk.

Database

Je ziet progress van alle jaren en ook per jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, nu is alles gelukt !!! Bedankt.

Ja ik wist niet dat een rapport van één tabel of query moest gemaakt zijn...

Het feit dat ik 100 query's moest gaan maken vond ik ook wel een slecht idee (zie mijn eerste vraag).

Nu werkt het, maar je maakt dus een query die aantal+som berekend. Deze ga je vervolgens gebruiken (enkel selecteren) om één berekening te maken in een volgende query. Ik had dus geprobeerd om dit mee in de eerste telquery te zetten, maar dan krijg je wel een fout resultaat blijkbaar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt helemaal wat je zegt.

Query in access kan soms vreemde dingen doen.

Nu is het wel zo dat access 2007 en vooral 2010 strenger kijkt of wel alles klopt.

In access 2003 kon je nog dingen omzeilen.

Maar dat leert je met de tijd.

Een heel goede advies dat ik nog kan geven is dat je altijd na ieder aanpassing een kopie maakt van de database.

In tegenstelling tot access 2003 kan het gebeuren dan je in 2007 of 2010 niet meer kan herstellen, juist vanwege de strenge controle doch ik denk eerder een bug fout.

Moest het toch zijn dat je niet kan herstellen dan maakt je een nieuwe database en importeert de tabellen enz. dat geen probleem heeft in de nieuwe database zodat je tenminste nog kan redden wat er te redden is.

Ik heb ook gemerkt dat je heel waarschijnlijk wizard gebruikt om rapporten te maken.

Nadeel ervan dat je dan minder kan aanpassen.

Beter zelf rapport maken en zeggen om welke Query of tabel het gaat.

Dan zelf besturingselement maken enz.

Dan hebt je alle vrijheid om aan te passen enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.