Ga naar inhoud

Ventilator fail


glonn

Aanbevolen berichten

Dag mensjes,

Ik heb een probleempje,

Ik heb ongeveer een jaar geleden een nieuwe case met extra ventilatie laten installeren. Nu zitten er 2 ventilatoren vanachter (1 van de voeding daarvan); 1 ventilator vanboven (groot) en 1 ventilator opzij (aan zijde waar ik case moet openen).

Nu het probleem zit bij deze laatste. Bij het opstarten draait hij wel maar zodra windows laadt stop deze stilaan met draaien tot hij volledig stilvalt (op dat moment is windows volledig operatief). Heel sporadisch draait de vent nog eens.

Hierbij komt dan ook noggis dat wanneer hij draait, hij precies in de verkeerde richting draait. In bijlagen een foto (normaal moet hij toch tegen de klok indraaien?). Deze zit in pc (zoals afgebeeld) maar draait met de klok mee.

De ventilator heeft een connectie rechstreeks op het moederbord (rode 3-pin aansluiting moederbord), waar je naar mijn mening maar op 1 manier een aansluiting kan maken.

Iemand een idee?

Alvast bedankt

post-27780-1417704536,8947_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe het volgende eens nadat je PC een tijdje draait :

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Je kan dit een paar keer doen, dan zien we hoe de temperatuur evolueert.

PS: Aan de stand van de bladen te zien draait de fan wel degelijk in de juiste richting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De temperaturen die in het logje staan zijn perfect in orde. Dat is waarschijnlijk de reden dat de extra cooler zelden aanslaat.

U kunt voor uzelf tussendoor Speccy eens laten lopen en zo de temperatuur volgen. De belasting van de PC maar ook de omgevingstemperatuur spelen een grote rol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ow ok bedankt. Ik vind dat men grafische kaart best warm loopt. Ook wou ik pc lichtjes overklokken waarvoor ik de cooling wel kan gebruiken. Maar helaas pindakaas is het een HP computer (wel in een nieuwe case met nieuwe cooling e.d.) en kan ik deze niet overklokken (locked in bios).

grtn

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.