Ga naar inhoud

vraag over windows 7 starter


misteragga

Aanbevolen berichten

hallo mensen hier ben ik weer.

ik heb een vraagje over windows 7 starter

ik heb de windows versie opnieuw geinstaleerd

maar heb ik het volgende probleem als de windows instalatie voldaan is

en schakel de laptop uit en doe hem de volgen de dag weer aan krijg ik weer de oude

windows versie terug maar ik kom er niet het enigste wat ik zie is zwart beeld en wat ik

dan kan doen is de windows cd opnieuw installeren en dan krijg ik weer de geinstaleerde

windows 7 starter hoe kan dit komen defecte latjes? of iets in de hardware? :hmmmm:

met vriendelijk groet misteragga.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heel waarschijnlijk is er nog een backup partitie.

In dat geval dient je alle partitie verwijderen en opnieuw aan maken.

Download dit:

GParted - Browse /gparted-live-stable at SourceForge.net

Brand deze image iso op een cd of dvd

Maak altijd een back-up van uw data

In bios moet je de cd-rom als eerste boot zetten.

In principe is het zo.

Maak een live cd

Start de computer

Steek de cd in de cd-rom.

Dan zal het programma opstarten.

Let op dat je juiste harddisk neemt indien je meer dan 1 harddisk hebt.

Selecteer de schijf.

Klik nu op de vrij ruimte

Bovenaan of met rechtermuis maak je een nieuwe partitie en geef de grootte aan

Kies NFTS en kies ook logical

en dan de rest nog een partitie als je wilt.

Als je klaar ben klik je op OK.

Wachten tot die volledig klaar is.

Dan vraag die om te rebooten en klik op ok of ja.

Als je partitie goed hebt gemaakt dan hebt je geen 7,8 mb partitie en is de schijf volledig benut.

Nu zal Windows de schijf herkennen.

Nota: je kan ook alle partitie verwijderen en totaal nieuw maken.

In dit geval moet je eerst alle partitie een voor een verwijderen.

Dan een nieuw maken.

Kies Primary voor de eerst schijf.

En verder zoals boven beschreven.

Daarna kan de Windows 7 installeren.

Indien er bij installatie wordt gevraagd om ook update te doen selecteert je op nee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel waarschijnlijk is er nog een backup partitie.

In dat geval dient je alle partitie verwijderen en opnieuw aan maken.

Download dit:

GParted - Browse /gparted-live-stable at SourceForge.net

Brand deze image iso op een cd of dvd

Maak altijd een back-up van uw data

In bios moet je de cd-rom als eerste boot zetten.

In principe is het zo.

Maak een live cd

Start de computer

Steek de cd in de cd-rom.

Dan zal het programma opstarten.

Let op dat je juiste harddisk neemt indien je meer dan 1 harddisk hebt.

Selecteer de schijf.

Klik nu op de vrij ruimte

Bovenaan of met rechtermuis maak je een nieuwe partitie en geef de grootte aan

Kies NFTS en kies ook logical

en dan de rest nog een partitie als je wilt.

Als je klaar ben klik je op OK.

Wachten tot die volledig klaar is.

Dan vraag die om te rebooten en klik op ok of ja.

Als je partitie goed hebt gemaakt dan hebt je geen 7,8 mb partitie en is de schijf volledig benut.

Nu zal Windows de schijf herkennen.

Nota: je kan ook alle partitie verwijderen en totaal nieuw maken.

In dit geval moet je eerst alle partitie een voor een verwijderen.

Dan een nieuw maken.

Kies Primary voor de eerst schijf.

En verder zoals boven beschreven.

Daarna kan de Windows 7 installeren.

Indien er bij installatie wordt gevraagd om ook update te doen selecteert je op nee.

oke maar dan heb ik wel een klein probleempje dat ik geen cd driver heb het om een acer aspire one model nummer 532h-2db

Link naar reactie
Delen op andere sites

U kunt inderdaad weinig van het voorgaande doen zonder CD drive.

Laat ons eerst eens proberen de oorzaak te zoeken.

Kan u volgende twee stappen eens uitvoeren ?

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Dan het volgende :

We zullen eerst eens nagaan of malware of virussen de oorzaak zijn van je probleem.

1. Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Bijlage 12634)

Dit (KLIK) filmpje kan je ook helpen om een hijackthis logje te plaatsen.


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het even getest.

Je download de zipbestand

Dan download je het programma zelf

Start het programma en dan zoek je de zip bestand en dan is het binnen de minuut klaar en dan wordt er gevraagd om de computer op te starten en dan moet je in de bios zorgen dat de usb-stick als eerste boot staat.

Er wordt wel tijdens de installatie op usb-stick gevraagd of het moet overschrijven en dan klik je op ja

Link naar reactie
Delen op andere sites

U kunt inderdaad weinig van het voorgaande doen zonder CD drive.

Laat ons eerst eens proberen de oorzaak te zoeken.

Kan u volgende twee stappen eens uitvoeren ?

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Dan het volgende :

We zullen eerst eens nagaan of malware of virussen de oorzaak zijn van je probleem.

1. Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Bijlage 12634)

Dit (KLIK) filmpje kan je ook helpen om een hijackthis logje te plaatsen.


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Het heeft niet veel zin om te proberen iets te repareren als je niet weet wat er stuk is.

Ook uw harddisk wissen, zonder backup en zonder installatie disks, is niet echt een stap in de goede richting.

Ik kan u alleen maar ten zeerste aanraden eerst bovenvermelde stappen uit te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke ik heb onder tussen het volgende gedaan ubuntu 11.04 het is volgens mij gelukt

maar dat weet ik niet zekker waar ik nu in ubuntu opzoek was is de aparaat beheer om te kijken

of alle drivers herkent worde maar die kan niet vinden ik probeerde ook teamviewer te installeren maar dat lukte ook niet

maar hoe kan ik dat dan doen alle programma''s installeren en vervolgens de aparaat beheer na kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.