Ga naar inhoud

VLC media player

Nicmi

Aanbevolen berichten

Hallo,

had vroeger XP en gebruikte vlc player standaard voor alle films en videosfilmpjes te vinden op het net. Heb sinds 'n week Windows7.Ik wil als ik filmpjes bekijk rechtstreeks via vlc gaan en niet de standaard media player wat op pc staat.Wat moet ik doen?

Mvg,Bert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rechtsklik op een filmpje en kies Openen met / Standaardprogramma selecteren...

Daarna kies je bij "Aanbevolen programma's voor "VLC media player".

Zet ook een vinkje onderaan bij "Dit type bestand altijd met dit programma openen"

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet dat niet doen in de film of in het programma.

Je moet op de bestandsnaam gaan staan van je film (bv op je bureaublad) en de procedure volgen van bericht 2.

Stel dat je filmpje MijnFilmpje.avi heet, dan moet je dat filmpje NIET openen, maar gewoon rechtsklikken op de naam MijnFilmpje.avi en kiezen voor Openen met en daaruit "Standaardprogramma selecteren" kiezen. Daarna krijg je een reeks players en kies daar de VLC media player uit en zet onderaan een vinkje bij "Dit type bestand altijd met dit programma openen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.