Ga naar inhoud

msconfig - algemeen - service

aussie

Aanbevolen berichten

Omdat het opstarten van de laptop nogal lang duurt (+4') heb ik via msconfig, module opstarten de meeste zaken uitgevinkt.

Maar een aantal zaken binnen msconfig zijn met niet zo duidelijk;

-wat wil tabblad service zeggen en kunnen/ mogen die zaken ook worden weggevinkt

-in 1ste tabblad kan je kiezen uit 3 soorten opstarten, wat is hier het verschil

post-1879-1417704538,2025_thumb.jpg

post-1879-1417704538,2185_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Service vindt je in configuratiescherm / systeembeheer / service

Dan zijn service die gestart of manueel worden gestart.

Bij voorbeeld: als je draadloos internet hebt dan wordt er een bepaalde service gestart.

Blijft daar absoluut vanaf als je daar niks van kent want anders zal uw laptop niet starten.

Bij Tab opstarten worden processor opgestart of in beter verstaanbaar taal: programma worden opgestart.

Sommige programma kan je niet laten opstarten maar andere is absoluut nodig zoals firewall, antivirus enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunnen bij "opstarten", ook zaken zoals Pop-Up stopper, ISB Utility, NVDIA Driver helper Service, NVDIA Media Center, NVDIA Compaible Windows.

Acronis allerlei, Adobe allerlei heb ik allemaal wegevinkt.

Zijn er nog zaken die je kan doen om de pc sneller op te starten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat zijn programma die nodig zijn.

Met hijackthis kunnen we zien welke programma er opgestart worden.

Download HijackThis (KLIK)

Indien je windows 7 of vista hebt dan op hijackthis.exe klikken en dan met de rechtermuisknop op run as administrator. Bij XP gewoon op klikken.

Klik nu op "Do a systemscan and save a logfile"

Wacht even en dan krijgt je een logje.

Klik ergens op de log en dan op toetsen CTRL + A klikken en dan CTRL + C

Dan bij uw volgende bericht dan plakken met CTRL + V

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat hijackthis enkel een virus kon terug vinden, heb dit in het verleden al gebruikt en net gewist uit de downloads......

Ga dit terug installeren en logje posten, alvast bedankt....

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4

Scan saved at 22:13:04, on 25/08/2011

aangepast door aussie
Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste zaken hebt ik weggevinkt..... die analyse van welke zaken opstarten is niet echt nodig. Het opstarten gaat echt sneller, en dat is was de bedoeling. Heb nog een paar programma's gewist die niet echt werden gebruikt. Mochten er nog zaken zijn die kunnen bijdragen tot het sneller opstarten, zijn deze zeker welkom.

Alvast bedankt, aussie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.