Ga naar inhoud

Internetverbinding valt steeds uit!

LinB

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een laptop van Dell en heb internet via een draadloos netwerk (router).

Als ik de computer opstart gaat hij soms automatisch verbinding maken, soms moet ik zelf alsnog een paar keer op verbinden klikken. Telkens als ik internet heb, valt de verbinding soms ineens uit! En dan staat er: kan geen draadloze netwerken vinden binnen bereik. Kijk of de verbindingsschakelaar aan staat, zoiets. Die staat uiteraard aan. Als ik die aan en uit zet, lukt het nog niet. Ik probeer verschillende malen op 'vernieuw lijst' te klikken, maar alsnog kan hij niets vinden. Pas als ik de computer opnieuw opstart, of de netwerkkaart uitschakel en weer opnieuw inschakel, maakt hij na een tijdje weer verbinding.

Soms halen we de stekker van de router eruit, en doen we hem er weer in. Maar alleen ik heb hier last van! Mijn huisgenoot niet! Zooo lastig!!!

Wie kan mij helpen?!

Groetjes,

Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ditsoort dingen is een kwestie van eliminatie, dus we proberen de juiste oorzaak te vinden.

Kunt u uw laptop via een kabeltje op uw router aansluiten en een tijdje testen om te kijken of het probleem zich dan ook voordoet ?

Verdwijnt het probleem als u wireless verbindt wanneer u kort bij de router zit ?

Hoe is de signaal sterkte wanneer u verbinding hebt.

Bij een Wifi verbinding die tussendoor problemen geeft is het merendeel van de problemen te wijten aan radio storing.

Kunt u een korte beschrijving geven van uw netwerk ?

Internet provider ?

Merk - Type modem/router van die provider ?

Eventueel Merk - Type van de apparatuur die daarachter is verbonden ?

U meldt dat uw huisgenoten het probleem niet hebben, ook niet als ze zich op dezelfde plaats als u bevinden ?

Type van uw laptop en operating systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de onderkant ziet je wel model en type uw laptop is.

Kan je dat eens geven?

Dell Latitude D520

Model nr: PP17L

---------- Post toegevoegd om 06:54 ---------- Vorige post was om 06:53 ----------

Heeft u getracht een Herstelpunt terug te zetten ?

Maar waar naartoe dien ik 'm dan terug te zetten? Hij heeft dit vanaf het begin af aan gedaan.

---------- Post toegevoegd om 06:56 ---------- Vorige post was om 06:54 ----------

Ditsoort dingen is een kwestie van eliminatie, dus we proberen de juiste oorzaak te vinden.

Kunt u uw laptop via een kabeltje op uw router aansluiten en een tijdje testen om te kijken of het probleem zich dan ook voordoet ?

Verdwijnt het probleem als u wireless verbindt wanneer u kort bij de router zit ?

Hoe is de signaal sterkte wanneer u verbinding hebt.

Bij een Wifi verbinding die tussendoor problemen geeft is het merendeel van de problemen te wijten aan radio storing.

Kunt u een korte beschrijving geven van uw netwerk ?

Internet provider ?

Merk - Type modem/router van die provider ?

Eventueel Merk - Type van de apparatuur die daarachter is verbonden ?

U meldt dat uw huisgenoten het probleem niet hebben, ook niet als ze zich op dezelfde plaats als u bevinden ?

Type van uw laptop en operating systeem.

Ja, als huisgenoten op dezelfde plek zitten hebben ze het niet.

En het lastige is, en misschien wel de oorzaak dan, dat ik op dit moment internet gebruik via de buren, omdat ik tijdelijk bij iemand inwoon. Mijn huisgenoten doen ditzelfde.

Bij signaalsterkte staat: Goed.

Ik zal eens proberen gelijk aan de router aan te sluiten, vragen welk netwerk, en welk type router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.