Ga naar inhoud

Outlook 2010 - ongewenste en gewnste mails

fenna79

Aanbevolen berichten

Ik gebruik microsoft outlook 2010 onder windows 7

Vandaag ontdekte ik dat mijn outlook 2010 mails gewoon in 'ongewenste mail' map opnam, waarbij deze helemaal niet ongewenst zijn, zo ben ik bvb aan het werken aan een nieuwe website en heb ik daar dus ook een mailadres aangemaakt, waarna ik dit mailadres ook in mijn outlook configureerde zodat ik via mijn outlook ook mails

kan versturen in naam van dat mail adres.

Een ander voorbeeld is dat ik met mijn oultook een prijsofferte aanvroeg bij een firma, waarbij hun reactie (wel een ander mailadres dan het adres waar ik naar mailde, dat was een info@ adres maar wel met de firmanaam erachter, het ontvangen mailtje kwam van een 'naam@firmanaam adres.

Nu blijkt dus dat de mails die komen van het gastenboek adres (van de site die ik aan het maken ben), alsook de reactie op mijn offertre aanvraag, zo maar gewoon in mijn ongewenste mail terecht komt. Erg vervelend wel moet ik zeggen. Ik had dit nog niet gezien, tot vandaag, ik contact opnam met die firma waar ik een offertevraag deed, mogelijk waren zij in vakantie ofzo en had ik daarom nog niets van hen gehoord, maar zij beweerden dat ze dagen geleden al gereageerd hadden, ... Dus ben ik terecht gekomen in mijn ongewenste mail map, en jawel daar zat hij indd in.

Het werkt ook vice versa natuurlijk, ... geregeld krijg ik mail in mijn postvak in van 'afzenders' die ik niet ken, vaak spam dus ook, hoe kan ik die markeren of wat kan ik juist doen om die automatisch te laten verwijderen? Dat ik daar nooit nog een mail van ontvang.

En anderzijds, hoe kan ik mails (adressen afzenders) die ik WEL gewoon wil ontvangen en waar niets spam waardigs aan is in feite voor mij, zo markeren of aanpassen, of welke actie dien ik uit te voeren, zodat deze wel steeds gewoon in mijn postvak IN terecht komen?

Ik geraak er zelf niet uit, sinds ik windows7 op mijn systeem heb draaien heb ik daar echt moeite mee om zaken te vinden. Nu in dit geval zit het in Outlook 2010 zo te zien. Vroeger kon ik gewoon een mail rechtermuisknop en kiezen voor ongewenste mail ofzoiets en kreeg ik daar nooit meer mails van (ttz, die werden altijd automatisch naar de map ongewenste mail gezet).

Ik dacht dus met verlaatsen van een mail (adres?) in de map ongewenste mail naar postvak in, het opgelost zou zijn, maar dat is het dus niet. Enkel die ene aangeduidde mail wordt overgezet, maar na test blijkt dat de eerstvolgende mail opnieuw in die map ongewenste mail terecht komt, ...

Wie wil, kan mij helpen, advies geven wat te doen?

Dus enerzijds om mailadressen (accounts of hoe zeg je dat), die ONterecht in mijn ongewenste mail terechtkomen aan te passen zodat die gewoon in de toekomst in mijn gewone postvak in terecht komen

EN

om ongewenste mails (adressen, accounts) die in mijn postvak in binnen komen en die ik in de toekomst niet meer wil ontvangen te blokken en te verwijderen.

Hopelijk is mijn probleem/vraagstelling duidelijk. Ik dank alle mensen die me hier bij kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Stegisoft, ik ga er me meteen aanzetten,

Nog klein vraagje, als ik bij de veilige adressen bvb het achterste deel van een mail zet, als bvb firmaX altijd dezelfde achterste delen gebruikt bvb fon@firmaX.be - info@firmaX.be - help@firmaX;be .... etc .... kan ik er dan voor zorgen dat ik iets kan ingeven als bvb: *@firmaX.be

Kan dat?

Net zo goed als bij ongewenste?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft, ...

Het lijkt niet te werken hoor, ... Ik deed wat je zei in de eerste post hier, ...

Dan ging ik naar mijn website en vulde ik iets in, in het gastenboek, ... waarna ik automatisch een mailtje moet ontvangen dat er iets in het gastenboek geplaatst werd, ... die melding loopt ook binnen, ... Maar nog steeds in de map ongewenste e-mail, ....

Ik begrijp het niet, moet ik eventueel nog een andere optie aanvinken dan ofzo in die instellingen?

Na bovenstgaande deel van dit bericht gepost te hebben:

Het lukt me nu wel!!! Maar ik heb het mailtje dat in mijn map ongewenste mail terecht kwam, geselecteerd en dan de optie bovenaan (ongewenste mail) terug aangeklikt en dan niet naar de opties gegaan, maar meteen aangeklikt --> Afzender NOOIT blokkeren, ... dan lukt het wel!!! Dit even ter informaite

Het vreemde echter is:

Dat als ik naar mijn opties ga kijken die je me doorgaf in de eerste stap van dit forumonderdeel, er bij die veilige adressen helemaal geen adres komt te staan dat ik zonet dus als 'nooit blokkeren' aanhaalde, ...

Zit er iets fout in mijn systeem?

aangepast door fenna79
Link naar reactie
Delen op andere sites

Outlook is maar een mailclient en je moet dus altijd verbinding maken met een mailaccount bij een provider.

Die provider heeft misschien standaard een spamfilter ingschakeld.

De mailaccount is meestal ook online te bereiken via een webmail.

Contoleer eens via de webmail of er een door de provider een spamfilter is ingesteld en pas die dan aan undien nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.