Ga naar inhoud

Draadloos internet werkt, LAN-verbinding werkt niet.

Merr

Aanbevolen berichten

Dag beste forumleden,

Ik heb een probleem die ik zelf niet kon oplossen en graag raad wou vragen aan jullie.

Ik heb een modem waarmee ik draadloos op internet kan; voor mijn laptop gebruik ik draadloos internet (die momenteel nog goed werkt) en voor de vaste computer thuis hebben we een LAN-verbinding (kabel is aangesloten op de modem).

Dinsdagmorgen hadden we door een blikseminslag kleine kortsluiting thuis waardoor alle elektriciteit tijdelijk uitviel , in de latere middag wanneer ik de vaste PC aanzette merkte ik plots dat het internet op de vaste PC niet meer werkte, terwijl draadloos internet op de laptop uitstekend werkt.

Op de plaats waar dat de kabel is aangesloten op de modem brandde vroeger een groen lichtje, dat lichtje brand nu ook niet meer.

Om het probleem te achterhalen heb ik paar zaken uitgeprobeerd:

- de kabel vervangen van de LAN-verbinding (nieuwe kabel )

- de modem gereset en enige tijd gewacht

- draadloosinternet-functie van de laptop uitgeschakeld en de kabel aangesloten (die normaal op de vaste PC aangesloten is) maar ik had via de kabel geen internet zelfs op mijn laptop (waar draadloos internet wel werkt)

Kunnen jullie me aub soms helpen of denken jullie te weten wat er juist aan de hand zou kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blikseminslag is altijd een linke zaak.

Om welke modem/router gaat het? Kan je het merk, model en modelnummer opgeven?

Als je meerdere Lan aansluitingen hebt aan de modem/router probeer ze dan allemaal.

Als je op geen ankele Lan poort verbinding krijgt en je hebt de modem/router al gereset, vrees ik het ergste voor je Lan poorten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Provider: Telenet

Modem: Motorola, model; Surfboard Wireless, modelnr; SVG1501E-CN

Er zijn 4 lan-aansluitingen op de modem en ik heb ze alle 4 uitgeprobeerd (de X-box en de vaste PC waren met een lan-aansluitingen met internet verbonden). Ik heb ook een nieuwe lan-kabel uitgeprobeerd enz. (zelfs met een nieuwe lan-kabel had ik geen internet op mijn laptop).

Ik heb gisteren de technische dienst van mijn provider gebeld, ze gaan woensdag ernaar komen kijken :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.