Ga naar inhoud

Chaos

Faziri

Aanbevolen berichten

Hi allemaal, die goeie ouwe Win7 heeft zichzelf weer eens in stukken gescheurd voor een of andere reden... Ik heb hier al eerder moeten posten voor problemen, maar die hadden allemaal een duidelijke oorzaak of er was minstens iets logisch aan. Dit slaagt gewoon nergens meer op.

Wat ik gedaan heb:

deze middag viel het mij even op dat ik nog altijd wel een hoop programma's had rondslingeren die ik eigenlijk nooit gebruikte. Met Revo heb ik die dan allemaal verwijderd. Hier is de lijst ervan die volgens Systeemherstel werd verwijderd. Ik heb zelf alleen programma's verwijderd waarvan ik weet dat ik ze zelf heb geinstalleerd en waarvan ik weet dat ze niet belangrijk zijn.

post-11534-1417704542,7841_thumb.jpg (met uitzondering van freemake, ccleaner en speccy, dat zijn oude updates die hier hersteld zouden worden. En die Windows service heb ik niet zelf gedaan, geen idee waar die vandaan is gekomen)

Ook heb ik de "beschrijving van de computer" veranderd (grote schoonmaak, he) van WorkStation "FreeWare" Alpha naar Workstation Alpha en heb ik wat liggen klungelen met de draadloze printer maar dat bleek uiteindelijk te liggen aan de Print Spooler die niet op automatisch stond.

De problemen:

Meteen daarna wou ik, aangezien ik Splash Pro gedeinstalleerd had, de bestandsassociaties van een aantal videobestanden herstellen naar Splash Lite (in een andere map geinstalleerd, pas achteraf ook gedeinstalleerd, zie onder). Bij het starten van de speler kreeg ik echter elke keer een pop-up over een ongekende fout en 4 van die 0x[...] codes, waarvan ik meen dat het geheugenadressen zijn.

Ik downloadde de setup van Splash Lite en liet het een Repair doen, wat vreemd genoeg niks uithaalde. Toen ik de setup dan wou wissen kwam het volgende probleem boven: handmatig proberen eender welk bestand te wissen geeft de volgende pop-up:

post-11534-1417704542,8494_thumb.jpg

Splash Lite deinstalleren haalde ook niet veel uit, maar het lukte wel. M.a.w. programma's kunnen nog wel bestanden wissen, alleen gebruikers zelf niet (of zoiets). Ik dacht dat een reboot misschien wel zou uithalen, aangezien dat al vaker geholpen heeft. Na de herstart kwamen echter de volgende problemen boven water:

• ZoneAlarm: initialition of C:\Windows\System32\VSINIT.dll failed
  • ZoneAlarm: initialisation of C:\...\ZoneAlarm\...\zhtml.dll failed
  • Aero werkt niet meer, alles is XP-stijl en de registerwaarde .theme\OpenWitHlist staat ineens als ongebruikte waarde in mijn registerscanner (lijkt me maar vreemd)
  • lpksetup.exe draait plotseling constant volgens taakbeheer (heb ik nog nooit eerder weten draaien, geen idee wat het is)
  • een aantal programma's starten niet meer, zoals Dropbox en nog een paar
  • er kunnen geen draadloze verbindingen gemaakt worden, hij zegt gewoon dat er geen netwerken zijn
  • systeembeheer leidt aan Alzheimer:
  • post-11534-1417704542,9507_thumb.jpg (alleen RareWare en Omega staan daar zoals ze horen te staan, de rest hoort ingevuld te zijn)
  • sfc /scannow heeft niks gevonden
  • chkdsk heeft niks gevonden
  • systeemherstel kwam af met het gewoonlijke: "er is een fatale uitzondering opgetreden, systeemherstel afgebroken". Net zoals ELKE andere keer dat ik die rommel ooit al in actie heb gezien...
  • Avast maakt geen furore over virussen of zo, en ik heb trouwens ook niks gedaan waarmee ik virussen kan hebben binnengehaald (ik zit heel de dag lang op internet, ik ben echt niet blind genoeg om fake downloads van een of andere nepsite te zitten downloaden)

Als iemand een idee zou hebben waar al deze compleet willekeurige problemen door veroorzaakt zouden kunnen worden, zou ik het zeer apprecieren. De error code googlen heeft niet veel opgeleverd en zelfs met al de rare streken die ik Windows al heb zien uithalen is al dit een complete verrassing, het houdt echt geen steek. Hier is een HJT log, moest het iets uithalen: [ATTACH]13123[/ATTACH]

Nogmaals bedankt als iemand een idee zou hebben...

post-11534-1417704542,887_thumb.jpg

hijackthis.log

aangepast door Faziri
Windows service en hijackthis log vergeten
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc stop AppBoosterService

Druk op Enter.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc delete AppBoosterService

Druk op Enter.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc stop SpeedBoosterSvc

Druk op Enter.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc delete SpeedBoosterSvc

Druk op Enter.

Start Hijackthis op. Ben je gebruiker van Vista of windows 7, klik dan met de rechter muisknop op de icoon en kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator".

Selecteer “Do a system scan only”.

Vink alleen de items aan die hieronder zijn genoemd:

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Download MBAM (Malwarebytes Anti-Malware)

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder).

Indien er de rootkit (TDSS) aanwezig is, zal MBAM vragen te herstarten. Doe dit dan ook.

MBAM zal na de herstart opnieuw scannen en de rootkit verwijderen.

Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... Dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw, blijkbaar is dit dan niks nieuw, aangezien je het precies al kent.

Dus de SpeedBooster en AppBooster services verwijderen, die 6 registersleutels verwijderen met hijackthis en MBAM laten scannen. Ok, zal ik doen maar het kan pas morgenavond gebeuren, ik ben niet thuis.

Ik heb trouwens nooit problemen gehad met AppBooster, denk je dat het een stuk malware is of ligt het gewoon aan een gebrekkige deinstallatie die Windows doet panikeren?

Moest er verdere hulp nodig zijn: ik ben niet nieuw in de alledaagse geeky business van Windows dus heel dat gedoe van "hoe installeer ik dit programma" en hoe ik cmd gebruik mag je weglaten hoor xD Just sayin', 't spaart je wat werk

Bedankt voor de hulp alleszins, morgen zullen we weten of het opgelost is. Ik vind het wel maar vreemd dat MBAM iets zou detecteren dat Avast niet gedetecteerd heeft... Of is Avast rommel geworden sinds Google het weer opgekocht heeft? Een scan heb ik het niet laten doen maar ik heb wel alle on-access scans en dergelijke aanstaan. Als Avast een slechte keus is, laat het dan aub weten en dan schakel ik nog eens over naar AVG.

aangepast door Faziri
vreemde smiley...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, het heeft niet veel geholpen... :(

De services werden niet gevonden. Ik had een registerscan gedaan en zag de appbooster service staan als een van de slechte resultaten, dus ik heb het dan maar laten wissen. De service is nergens meer terug te vinden en er zijn zelfs geen bestanden met "appbooster" in de naam op mijn computer (volgens Everything, instant bestandszoeker, werkt verdraaid goed), dus ik denk dat die wel weg zal zijn.

4 van de 6 registersleutels zijn gewist en blijven gewist na een reboot, maar

komen zelfs zonder reboot terug en ze blijven blanco. Btw, ik denk dat ik via WMI IE heb gedeinstalleerd, misschien is dat de reden voor de lege registersleutels of zo?

De MBAM database is 38 dagen oud en aangezien ik niet kan verbinden met het internet kan ik het ook niet updaten :/ Het heeft niks gevonden met een snelle scan en Avast heeft ook niks gevonden in een scan van C: met de laatste updates van vrijdag

Hier is het nieuwe HJT log, khad er niet aan gedacht dat het natuurlijk een pak beter is de tekst hier te plakken dan het bestand te bevestigen...

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4

Scan saved at 19:24:47, on 28/08/2011

Platform: Windows 7 SP1 (WinNT 6.00.3505)

MSIE: Unable to get Internet Explorer version!

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\windows\system32\taskeng.exe

C:\windows\system32\Dwm.exe

C:\windows\system32\taskhost.exe

C:\windows\Explorer.EXE

C:\Program Files\Samsung\Samsung Support Center\SSCKbdHk.exe

C:\Program Files\Samsung\Easy Display Manager\dmhkcore.exe

C:\Program Files\SAMSUNG\EasySpeedUpManager\EasySpeedUpManager.exe

C:\Program Files\Samsung\Samsung Recovery Solution 4\WCScheduler.exe

C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtHDVCpl.exe

C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

C:\Program Files\EveryThing\Everything.exe

C:\Program Files\NVIDIA Corporation\Display\nvtray.exe

C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPHelper.exe

C:\Program Files\Lexmark S300-S400 Series\lxeamon.exe

C:\Program Files\Lexmark S300-S400 Series\ezprint.exe

C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe

C:\Program Files\Avast\AvastUI.exe

C:\Program Files\7Switch\vswitch.exe

C:\Program Files\Launchy\Launchy.exe

C:\Program Files\AquaSnap\AquaSnap.Daemon.exe

C:\Program Files\CursorFX\CursorFX.exe

C:\Program Files\Tools\TDF.exe

C:\Windows\System32\taskmgr.exe

G:\Steam\Steam.exe

C:\Program Files\MemInfo\meminfo.exe

C:\Program Files\HijackThis\HijackThis.exe

C:\windows\system32\DllHost.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = AcPro Search

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = AcPro Search

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,Default_Search_URL = AcPro Search

O2 - BHO: Lexmark - {D2C5E510-BE6D-42CC-9F61-E4F939078474} - C:\Program Files\Lexmark Printable Web\bho.dll

O2 - BHO: Java Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll

O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtHDVCpl.exe -s

O4 - HKLM\..\Run: [synTPEnh] %ProgramFiles%\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Everything] "C:\Program Files\EveryThing\Everything.exe" -startup

O4 - HKLM\..\Run: [Luxand Blink!] C:\Program Files\Blink\LuxandBlinkTray.exe /s

O4 - HKLM\..\Run: [lxeamon.exe] "C:\Program Files\Lexmark S300-S400 Series\lxeamon.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [EzPrint] "C:\Program Files\Lexmark S300-S400 Series\ezprint.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [ZoneAlarm Client] "C:\Program Files\ZoneAlarm\zlclient.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [avast] "C:\Program Files\Avast\avastUI.exe" /nogui

O4 - HKCU\..\Run: [VistaSwitcher] "C:\Program Files\7Switch\vswitch.exe" /startup

O4 - HKCU\..\Run: [bootTasks] "D:\My Documents\Scripts & Gadgets\BAT\BootTasks.bat"

O4 - HKCU\..\Run: [Launchy] "C:\Program Files\Launchy\Launchy.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [AquaSnap] C:\Program Files\AquaSnap\AquaSnap.Daemon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [CursorFX] "C:\Program Files\CursorFX\CursorFX.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [Task Manager] C:\Windows\System32\taskmgr.exe

O4 - HKCU\..\Run: [steam] "G:\Steam\steam.exe" -silent

O4 - HKCU\..\Run: [MemInfo] "C:\Program Files\MemInfo\meminfo.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [DropBox] C:\Users\Marnick\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe

O4 - HKCU\..\Run: [skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized

O4 - HKCU\..\Run: [Xvid] C:\Program Files\XVid\CheckUpdate.exe

O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Users\Marnick\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User '?')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User '?')

O4 - HKUS\S-1-5-21-2360047747-3816379452-1845821570-1001\..\Run: [VistaSwitcher] "C:\Program Files\7Switch\vswitch.exe" /startup (User '?')

O4 - HKUS\S-1-5-21-2360047747-3816379452-1845821570-1001\..\Run: [AquaSnap] C:\Program Files\AquaSnap\AquaSnap.Daemon.exe (User '?')

O4 - HKUS\S-1-5-21-2360047747-3816379452-1845821570-1001\..\Run: [CursorFX] "C:\Program Files\CursorFX\CursorFX.exe" (User '?')

O4 - HKUS\S-1-5-21-2360047747-3816379452-1845821570-1001\..\Run: [Task Manager] C:\Windows\System32\taskmgr.exe (User '?')

O4 - HKUS\S-1-5-21-2360047747-3816379452-1845821570-1001\..\Run: [steam] "G:\Steam\steam.exe" -silent (User '?')

O4 - HKUS\S-1-5-21-2360047747-3816379452-1845821570-1001\..\Run: [MemInfo] "C:\Program Files\MemInfo\meminfo.exe" (User '?')

O4 - HKUS\S-1-5-21-2360047747-3816379452-1845821570-1001\..\Run: [DropBox] C:\Users\Marnick\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe (User '?')

O4 - HKUS\S-1-5-21-2360047747-3816379452-1845821570-1001\..\Run: [skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized (User '?')

O4 - HKUS\S-1-5-21-2360047747-3816379452-1845821570-1001\..\Run: [Xvid] C:\Program Files\XVid\CheckUpdate.exe (User '?')

O4 - HKUS\S-1-5-21-2360047747-3816379452-1845821570-1001\..\Run: [Google Update] "C:\Users\Marnick\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c (User '?')

O4 - HKUS\S-1-5-21-2360047747-3816379452-1845821570-1014\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User '?')

O4 - HKUS\S-1-5-21-2360047747-3816379452-1845821570-1014\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User '?')

O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present

O6 - HKLM\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present

O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics

O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} (get_atlcom Class) - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab

O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\Program Files\Common Files\skype\skype4com.dll

O23 - Service: avast! Antivirus - AVAST Software - C:\Program Files\Avast\AvastSvc.exe

O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe

O23 - Service: ImDisk Virtual Disk Driver Helper (ImDskSvc) - Olof Lagerkvist - C:\windows\system32\imdsksvc.exe

O23 - Service: lxeaCATSCustConnectService - Lexmark International, Inc. - C:\windows\system32\spool\DRIVERS\W32X86\3\\lxeaserv.exe

O23 - Service: lxea_device - - C:\windows\system32\lxeacoms.exe

O23 - Service: NitroPDFReaderDriverCreatorReadSpool2 (NitroReaderDriverReadSpool2) - Nitro PDF Software - C:\Program Files\Nitro PDF Reader\NitroPDFReaderDriverService2.exe

O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\windows\system32\nvvsvc.exe

O23 - Service: NVIDIA Update Service Daemon (nvUpdatusService) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NVIDIA Updatus\daemonu.exe

O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\windows\system32\PnkBstrA.exe

O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files\Common Files\Steam\SteamService.exe

O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Check Point Software Technologies LTD - C:\Windows\System32\ZoneLabs\vsmon.exe

--

End of file - 7533 bytes

Link naar reactie
Delen op andere sites

De SpeedBooster en AppBooster services zouden toch niet werken want het bijhorende .exe bestand ontbrak.

Als je het register hebt opgeruimd voor de fix met hijackthis, is normaal dat de services niet gevonden werden omdat CCleaner ze reeds heeft verwijderd.

De lijnen

zijn "schoonheidsfoutjes" die soms wel kunnen verwijderd worden. Indien ze terugkomen is dit geen probleem want ze zijn onschadelijk.

Avast en MBAM zijn twee totaal verschillende scanners. Avast is een virusscanner en MBAM is een malware scanner.

Eigenlijk vullen ze mekaar aan en vormen ze een perfect duo om je systeem "proper" te houden.

Het bestand lpksetup.exe (zie eerste bericht) is een onderdeel van het windows systeem en is de Language Pack Installer.

Je zegt dat die constant draait en dat is zeker niet de bedoeling.

Misschien dat hierdoor andere processen of services niet geladen worden waardoor er allerhande problemen onstaan.

Kan je in het taakbeheer nakijken hoeveel cpu dit process gebruikt?

Misschien kan je in de systeemlogboeken ook nog informatie vinden over wat er mis gaat bij het opstarten van windows en zijn onderdelen. (filteren op fouten en waarschuwingen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal ik dadelijk doen, Wabbit.

Ondertussen heb ik nog iets dat mij gewoon weer opvalt en op zich me niet veel zegt, maar misschien wel een aanwijzing kan zijn. Ten eerste kan mijn Ubuntu (dualboot systeem) bestanden op mijn NTFS partities niet naar de vuilbak verplaatsen (geeft een popup met letterlijk die boodschap) maar alleen rechtstreeks verwijderen. Voor dat al dit gebeurde kan ik dat volgens mij wel gewoon doen, aangezien het een doodnormale NTFS partitie is. Dat lijkt wel een beetje op wat Windows voorheeft.

Ten tweede heb ik tijdens een beetje partitioneren in Ubuntu de boodschap gekregen dat de NTFS partities corrupt waren. Ik heb op alle 3 (van de 4, C: had ik al gescand en heb ik niet aangeraakt) chkdsk losgelaten en die zei bij 2 ervan dat er in $bitmap iets niet klopte met een aantal bytes. Ofwel waren ze gevuld terwijl ze als leeg geregistreerd stonden ofwel andersom, weet ik niet meer goed.

Gewoon toeval of extra aanwijzingen?

Edit: ik was nog vergeten te zeggen dat het niet laden van zaken al gebeurt voor ik inlog. Op het inlogscherm heb ik een klein webcam-programma draaien (heb ik al zo lang, dat gaat het echt niet gedaan hebben). Normaal komt daar een Aero rand rond maar sinds de problemen krijgt het ook gewoon een XP-rand. Dus blijkbaar loopt het al verkeerd nog voor mijn account geladen wordt...

aangepast door Faziri
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vraagje tussendoor die misschien al vroeger had moeten stellen.

Om wat voor pc gaat het? Laptop of desktop? Kan je merk en model van de pc opgeven?

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Kan je ook even de volledige chkdsk instructie opgeven die je hebt gebruikt?

Of heb je de schijfcontrole uitgevoerd via de tab extra in de eigenschappen van de schijf? Heb je in dat geval beide vakjes aangevinkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok Wabbit, ik heb even gekeken... 't zag er niet echt goed uit:

post-11534-1417704547,4811_thumb.jpg

En hier is mijn taakbeheer:

post-11534-1417704547,5668_thumb.jpg

Zelf zie ik niks abnormaal aan de draaiende processen. Alleen die lpksetup.exe en het abnormaal hoge aantal svchost.exe maar dat laatste is er altijd...

Edit: voor je vorige bericht: 't is een Samsung R170 laptop van februari vorig jaar. En wat een toeval dat ik Speccy ook al lang heb, samen met HJT en MBAM en zo :D Ik zal effe terug schakelen naar Windows, aangezien ik geen internetverbinding kan maken zal ik het wel via Ubuntu in dropbox steken

Edit edit: de eerste chkdsk was met /f en dan nog 2 andere opties, ik zal meteen weten te zeggen welke nog nadat ik cmd nog eens kan opendoen. De tweede chkdsk (bij het partitioneerwerk) was gewoon chkdsk /f

post-11534-1417704547,5253_thumb.jpg

aangepast door Faziri
Link naar reactie
Delen op andere sites

*sigh* :dong:

post-11534-1417704547,606_thumb.jpg ziet er fraai uit...

De eerste chkdsk was chkdsk C: /f /v /r, de tweede (die ik op de 3 andere partities heb gedaan) was chkdsk /f

Bij de allereerste start van de laptop, nog voor de installatie van Windows zelf begon, kwam er een mini-OS van Samsung boven die eiste dat ik 3 of 4 DVDs instak. Daar heeft hij dan iets op gebrand en de schijven heeft hij allemaal "Samung Recovery Solution" genoemd. Aangezien het over iets meer dan 12GB gaat en het "recovery" heet, denk ik dat het gaat om installatie CDs voor Win7... Die DVDs beginnen nogal aantrekkelijk te worden op het moment, vind je ook niet? Of ziet dit er allemaal nog herstelbaar uit?

Edit: op de screenshot staat in oranje dezelfde tekst als op de popups die ik krijg als ik een bestand probeer te wissen, moest het wat wazig zijn...

Edit edit: voorzichtigheid to the rescue! :adore: Ik heb nog een snapshot van een paar maanden geleden liggen: [ATTACH]13193[/ATTACH] (kheb er .txt moeten achter zetten, het forum wou .speccy niet aanvaarden)

Omega.speccy.txt

aangepast door Faziri
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die recovery dvd's dienen om je systeem terug te zetten naar de fabriksinstellingen. Hou ze goed bij want vroeg of laat komen ze van pas.

De screenshots van het taakbeheer zijn helaas praktisch onleesbaar.

Ken je het knipprogramma om screenshots te maken?

Sorteer ook je processen op cpu verbruikt zodat de "grootverbruikers" bovenaan staan, dan moet je maar 1 afbeelding maken.

Probeer ook eens het volgende

Verwijder de accu en start op met de enkel de netstroom aangesloten.

Heb je nu nog steeds de genoemde problemen?

Het kan vreemd overkomen maar ik weet uit ondervinding dat een accu die niet meer goed werkt, kan rare dingen kan doen met je systeem. Zaken die je helemaal niet met een accu in verband zou brengen, zoals drivers die niet worden geladen en services die niet worden opgestart, toepassingen die kuren vertonen en nog van dat fraais.

Vandaar mijn vraag om zonder accu op te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.