Ga naar inhoud

Chaos

Faziri

Aanbevolen berichten

• Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Man, dat suckt... Hadden ze bij MS er niet gewoon voor kunnen zorgen dat je Windows opnieuw kan installeren zonder letterlijk de volledige schijf kwijt te zijn? Pff, dan kan ik de dualboot en heel ubuntu met alles erop en eraan ook opnieuw gaan doen...

rot-OS, die windows... ik begin te snappen waarom zoveel mensen er een hekel aan hebben

Is er echt geen manier om gewoon C: te wissen en zuiver windows opnieuw te installeren? Geen installatie CDs of niks?

aangepast door Faziri
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hier is een "mapje":

C: windows en programma's

D: mijn bestanden

G: games

Y: firefox en thunderbird profielen (don't ask)

Hier stopt windows dan met het herkennen van de filesystems...

dev/sda8 ubuntu /home

dev/sda9 ubuntu root

dev/sda10 ubuntu swap

Met die beschadigingen bedoel je zeker data loss op C:? Ik zie niet in hoe anders onderdelen van windows kunnen stoppen met werken (buiten dan registersleutels en bestanden die ontbreken, wat het waarschijnlijk wel zal zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien staan je Ubuntu OS bestanden mee op je c:\ partitie. Je kan dit zien in Ubuntu door na te kijken waar \dev\sda9 gemount is. Indien dit disk 0, part 1 is staan Windows en Ubuntu waarschijnlijk in dezelfde partitie.

Het belangrijkste momenteel lijkt mij is je persoonlijke data veilig stellen, zowel die van Windows als die van Ubuntu.

Je vindt meer info aangaande het dual boot installeren van Win en Ubuntu hier (klikken). Dit kan nuttig zijn voor de her-installatie maar ook om terug te vinden hoe je het nu hebt gedaan.

Wat ik je zou aanraden als je je het kunt permiteren is een nieuwe harddisk kopen en die in je PC installeren. Doe hierop een "schone installatie" van windows.

Je kan je vorige disk in je bestaande externe behuizing monteren, op die manier heb je toegang tot je bestaande bestanden. Ik zou niet echt vertrouwen op de backups die je nu hebt, de kans dat ze beschadigd zijn is niet denkbeeldig.

Tenslotte vooraleer je terug een dualboot installeert, overweeg mss eens om Ubuntu in een Virtuele Machine te draaien onder Windows. Op die manier hoef je niet steeds te rebooten, en het beheer van je bestanden etc wordt een stuk simpeler. Meer informatie vindt je hier (klikken).

Succes

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh, nee, Ubuntu staat niet mee op C:... Ik heb geen idee wat er mis is met Windows (qua exacte bestanden en registersleutels toch niet) maar zo onervaren ben ik ook weer niet hoor

dev/sda1 15gig windows recovery console

dev/sda2 windows loader

dev/sda3 C: met windows en programma's

dev/sda4 extended partition met al de volgende erin

dev/sda5 D: met mijn bestanden

dev/sda6 G: games

dev/sda7 Y: firefox en thunderbird

dev/sda8 /

dev/sda9 /home

dev/sda10 /swap

Grub (de bootloader) staat volgens mij mee op sda8, waarschijnlijk niet in de MBR. Dat is 1 ding dat je van me mag aannemen, dat ik de dualboot wel op een deftige manier heb geinstalleerd. =P Ik had misschien beter heel de lijst met dev/sda gedaan in plaats van een deel met de drive letters

De backups die ik heb zijn geen echte backups (geen images), ik ga niet elke maand 3 DVDs branden om ze dan een maand erna weg te gooien. Ik hou gewoon kopieën van mijn bestanden (op D: ) op een externe harde schijf, da's het enige backup-systeem dat voor mij de moeite en het geld waard is. Windows zelf met de programma's (da's alles dat op C: staat) kan ik makkelijk genoeg opnieuw op gang krijgen.

En de wubi ga ik niet gebruiken, ik doe liever meteen de serieuze aanpak met een echte dualboot op zijn eigen partities en dergelijke. Dat is gewoon properder om mee te werken (minder rommel) en voor het hele systeem op zich maakt het niks uit. Moest ik Ubuntu wegdoen (gaat niet gebeuren, linux distros zijn veel te goed om weg te doen), dan kan ik altijd de windows bootloader terugzetten en dan is er niks gebeurd.

Anyway, ik mag dus aannemen dat ze, in tegenstelling tot de vrijwilligers bij Ubuntu, bij MS niet slim genoeg zijn om deftige herstelsystemen te maken en dat, when all else fails, het herstellen met een image de enige oplossing is? Maw mijn win7 is "undiagnosable" en dus onherstelbaar en het enige dat eropzit is het herstellen van de "day 1 image" nadat ik zoveel mogelijk van mijn bestanden heb gekopieerd naar de externe schijf?

Het enige waar ik met mijn verstand echt niet bij kan is waarom die kinkels bij MS zelfs niet voorzien op het herstellen van een image van C: alleen met windows ipv de hele schijf... Enkel en alleen C: moet hersteld worden maar de rest van de schijf moet voor de lol ook maar gewist worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien een tip, gekregen van een microsofthelptmedewerker

[h=2]icon1.png[/h] Deze foutmelding is alleen te verhelpen door middel van een In-Place upgrade (reparatieinstallatie) mogelijk kunt u een Windows 7 DVD lenen van vrienden of kennisen (Windows 7 versie op de DVD is niet van belang) om deze procedure uit te voeren.

De procedure staat hieronder:

Notitie: Een reparatie installatie uitvoeren zal uw bestanden niet wijzigen en uw geïnstalleerde programma’s niet beïnvloeden.

Om een reparatie installatie uit te voeren van Windows 7, volgt u de volgende stappen:

1. Sluit alle programma’s en herstart uw computer.
  2. Plaats uw Windows 7 DVD in de DVD drive van uw computer.
  3. In het Setup scherm, klik Installeer Nu.
    Notitie: Wanneer Windows uw DVD niet automatisch detecteert, volg dan de volgende stappen:

a. Klik Start, en dan op Computer en dubbelklik op het CD-ROM icoon (waar u de Windows DVD in geplaatst heeft)

b. Als het goed is opent nu het setup scherm, is dit niet het geval dubbelklik dan op Setup.exe.

c. In het Setup scherm, klik Installeer Nu.

1. Klik De nieuwste updates voor de installatie niet downloaden.
  2. Vul de productsleutel in die op Windows sticker op de computer staat.
  3. Klik Ja om de Microsoft Software Licentie Voorwaarden te accepteren.
  4. Op het Welk soort installatie wenst U? scherm, klik op Upgrade.
  5. Wanneer de installatie is beëindigd, herstart uw computer, en probeer opnieuw updates te installeren. Wanneer de installatie is beëindigd, herstart uw computer, en probeer opnieuw updates te installeren. (LET OP: Installeer geen virusscanner of andere software totdat u alle beschikbare updates geinstalleerd heeft)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.