Ga naar inhoud

Chaos

Faziri

Aanbevolen berichten

De scan met combofix heeft wat overbodige bestanden opgeruimd maar er zijn geen aanduidingen van mal- of spyware gevonden.

Combofix mag je dus verwijderen, samen met de gemaakte logjes.

Start de pc op in windows (eventueel in veilige màodus) .

Ga naar Start -> Uitvoeren en typ: ComboFix /Uninstall (met spatie voor de /)

Dit zal Combofix verwijderen + gerelateerde mappen en bestanden, herstelt de klokinstellingen opnieuw, verbergt de bestandsextensies, gaat verborgen bestanden en systeembestanden terug verbergen en maakt een nieuw herstelpunt.

Indien aanwezig mag je de map C:\Qoobox manueel verwijderen.

Als je problemen ondervind bij het verwijderen, gelieve dit dan te melden met opgave van de foutmeldingen die je krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De foutmelding blijft hetzelfde als in de eerste post bij eender wat dat ik handmatig probeer te verwijderen. Heb de combofix nog niet verwijderd maar ik weet dat het gewoon gebeurt bij alles dat ik probeer te wissen, alleen kunnen programma's wel zelf zaken verwijderen.

Ik heb wel iets vreemds gevonden ondertussen dat misschien al een groot deel van de oorzaak kan zijn: ik heb in Ubuntu geprobeerd de naam (het label) van een van die partities te veranderen. Daarbij kreeg ik een foutmelding met als info dat die partitie gemarkeerd staat als "scheduled for check. Please boot into Windows twice, then try again" en daarmee dus op slot staat. In de tijd dat dat al is heb ik al meerdere keren geboot naar Windows dus die flag blijft blijkbaar gewoon staan.

Kan die "scheduled for check" flag misschien de reden zijn dat ik zowel in Windows als in Ubuntu zo'n abnormaal gedgrag zie bij het wissen van bestanden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

chkntfs /D heeft kennelijk de "scheduled for check" flag verwijderd aangezien ik terug partitielabels kan veranderen

Verder is er absoluut niks veranderd... Combofix is proper verwijderd (en zei dat de gebruikstijd afgelopen is <_< ) en de MS Hotfix (ra ra ra) zegt dat het het een en het ander heeft hersteld maar na een reboot was er juist niks verschil. Systeemlogboek nog altijd 404, nog altijd foutmeldingen bij het manueel verwijderen van bestanden, de systeeminstellingen zoals computernaam zijn nog altijd ontoegankelijk (greyed out), etc. Nieuwigheidje: de prestatie-index verversen (wie weet is dat de oorzaak van het niet werken van Aero?) geeft als foutmelding dat de processorprestaties niet gemeten kunnen worden...

Ik heb ondertussen via Ubuntu een beetje zitten huis houden in mijn D:, wat dus als gevolg heeft dat vele van mijn snelkoppelingen geen geldige icoontjes meer hebben en dergelijke meer, maw Windows is nu een nog grotere puinhoop maar dan alleen op interface-niveau. Dat lijkt misschien stom, maar het is iets waartoe ik nu toch wel hard begin te neigen, namelijk mezelf dwingen gewoon een backup te doen en Windows vers installeren.

Alleen 1 vraagje en geef nu aub geen link naar een of andere webpagina van Microsoft: als ik een verse installatie doe van Windows (C: wissen en Windows van 0 er terug op zetten), ben ik dan alleen kwijt wat op C: staat of wist dat ding meteen de hele schijf?

Een verse installatie begint me stilaan het beste te lijken en dan ben ik meteen van wat andere rommel verlost, maar MS is naar mijn mening (en naar die van vele van mijn vrienden) veel te gierig met technische details, alsof ze alleen maar info willen geven die een complete idioot maar hoeft te weten. "Bij een verse installatie worden uw bestanden gewist" maar gaat dat alleen over de bestanden op C: of gewoon over alles? Maw, als ik Windows opnieuw installeer, ben ik dan buiten de bootloader en alles op C: niks kwijt of is dan gewoon alles weg? Ik weet dat er veel online guides zijn en dergelijke maar als die guides (inclusief officiele hulppagina's) zelfs geen verschil maken tussen schijven en partities, dan vertik ik het verder te lezen want dat is wel een nogal groot en belangrijk verschil waar ik geen enkele twijfel rond wil hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat het hier om partities of om Fisieke HD drives?

In het eerste geval kan ik je geen uitsluitsel geven of al dan niet de data op de andere partities bewaard blijft,in het tweede geval daarentegen wel.

Als het gaat om fisieke schijf gaat waar de data op staat dan blijft deze er ook op staan zelfs na een herinstallatie van windows.

Vergeef me maar ik heb niet het ganse topic erop na te lezen om zelf hier een antwoord op te hebben.:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat het hier om partities of om Fisieke HD drives?

In het eerste geval kan ik je geen uitsluitsel geven of al dan niet de data op de andere partities bewaard blijft,in het tweede geval daarentegen wel.

Als het gaat om fisieke schijf gaat waar de data op staat dan blijft deze er ook op staan zelfs na een herinstallatie van windows.

Vergeef me maar ik heb niet het ganse topic erop na te lezen om zelf hier een antwoord op te hebben.:top:

Wacht, eerste geval en tweede geval? Waar zit je te twijfelen of het om partities of schijven gaat?

Ik zou gewoon graag weten of dat als ik C: wis (formatteer, blijft gelijk) en windows vers installeer op C:, mijn andere partities op diezelfde schijf blijven staan of dat ze het bij MS voor een of andere reden nodig vinden de hele schijf te wissen tijdens de installatie. In al die online guides en helppagina's en wat nog allemaal staat gewoon "uw bestanden worden gewist", maar er zijn mensen die alles op C: houden (wordt uiteraard gewist) en er zijn ook mensen die weten hoe ze partities moeten maken... "Uw bestanden" is gewoon zo'n shorthand die ze gebruiken voor de mensen die niks kennen van computers maar ze vergeten er dan bij te zeggen of ze het hebben over de hele partitie of de hele schijf wanneer ze "uw bestanden" zeggen. En dat is nu net wat ik wil weten voor ik verderga met een verse installatie.

Dus ben ik bij een propere her-installatie van Windows alleen C:\* kwijt of wist de installer gewoon alles?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de windows installatie start vanaf de installatiecd/dvd zal deze de schijven en partities herkennen en vragen op welke schijf of partitie de installatie moet gebeuren.

De partitie die jij dan opgeeft zal geformatteerd worden en de andere partities worden in principe ongemoeid gelaten.

Ik zeg wel "in principe" want in de praktijk durft het al eens mis lopen en wordt de ganse schijf gewist en niet enkel de opgegeven partitie.

Als je kan, maak dan van de andere partities een backup of een image zodat je ze makkelijk kan terugzetten in geval het fout gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de windows installatie start vanaf de installatiecd/dvd zal deze de schijven en partities herkennen en vragen op welke schijf of partitie de installatie moet gebeuren.

De partitie die jij dan opgeeft zal geformatteerd worden en de andere partities worden in principe ongemoeid gelaten.

Ik zeg wel "in principe" want in de praktijk durft het al eens mis lopen en wordt de ganse schijf gewist en niet enkel de opgegeven partitie.

Als je kan, maak dan van de andere partities een backup of een image zodat je ze makkelijk kan terugzetten in geval het fout gaat.

Bedankt, exact wat ik moest weten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je toevallig nog een idee zou hebben over dat verwijderen van bestanden... Ik blijf het heel vreemd vinden dat zelfs Ubuntu problemen ondervindt met iets te wissen op C, D en G. het lukt wel maar het zegt dat de vuilbak niet toegankelijk is, wat voorheen niet het geval was

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.