Ga naar inhoud

Chaos

Faziri

Aanbevolen berichten

• Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je toevallig nog een idee zou hebben over dat verwijderen van bestanden... Ik blijf het heel vreemd vinden dat zelfs Ubuntu problemen ondervindt met iets te wissen op C, D en G. het lukt wel maar het zegt dat de vuilbak niet toegankelijk is, wat voorheen niet het geval was

Opgelost, ik heb wat opgezocht over mount options en nu werkt het in Ubuntu. Ik denk dat ik er nu dus wel vanuit kan gaan dat het niet kunnen wissen van bestanden aan Windows ligt

Kga binnenkort een propere installatie doen, zodra ik een CD te pakken krijg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost.

Mja, voorlopig denk ik niet dat er nog iets is... Als de herinstallatie niet gewerkt heeft, laat ik het wel weten...

Bedankt voor al de hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een kleine heads-up, moest er hier iemand zijn die iets kan aanvangen met de info: heel dit gedoe kan misschien toch een (ongedetecteerde) virusaanval geweest zijn.

Een vriend van me maakte gisteren plots een doodsimpele opmerking over iets waar ik zelf nog niet eens aan had gedacht. Het probleem met Windows begon ongeveer aan het begin van de maand. Ondertussen zijn we een maand verder en een week geleden kregen we hier een mailtje van onze ISP dat we met ongeveer 100GB over de downloadlmiet waren gegaan (150 totaal deze maand) en meer dan 55GB hadden geupload. Ok, goed, we zitten hier met 2 die al wel eens wat groots downloaden, maar zelfs als we alles nogal pessimistisch optellen, komen we amper aan 20GB download en 5GB upload. Mijn vriend is nu dus van mening dat mijn Windows wel eens onderdeel kan zijn geworden van een botnet.

Ik ben van plan dit weekend (wanneer we terug wat mogen downloaden van die gierigaards) mijn ingebouwde schijf image van dag 1 te herstellen. Met Freefilesync (prachtig programmaatje) heb ik zowat al mijn belangrijke bestanden gekopieerd naar een externe schijf, dus ik moet alleen de image herstellen, mijn bestanden kopieren en mijn programma's opnieuw installeren a.d.h.v. een lijstje.

Hierbij heb ik dan wel weer een vraag: als ik die image herstel, zal waarschijnlijk mijn schijf gewist worden. Als mijn vriend gelijk heeft en het inderdaad een of andere botnet recruiter of iets dergelijks is die zich ofwel in mijn huidige Windows installatie of in de MBR heeft gestoken, is de kans dat het herstellen van de image het virus overschrijft en vernietigt dan vrij groot of nog hopeloos klein? Ik weet ook wel dat de vrije ruimte niet gewist wordt en de gegevens op die plaatsen gewoon blijven staan, maar wat overschreven wordt is wel weg. Dus zal het grootste deel van zaken als de MBR overschreven worden (in de meeste gevallen, m'n kleine teen weet ook dat jullie dat niet op de byte af kunnen voorspellen) of zal het meeste eigenlijk blijven staan? M.a.w. heeft een image herstel een grote kans het virus te vernietigen of net niet?

Edit: *sigh* moeders en technische gegevens... 't Is blijkbaar 105 ipv 150GB en die 105GB is de som van up en download. De upload was ongeveer 50gig dus de download zal wel zowat hetzeflde zijn. Jammer genoeg lijkt dat alleen maar nog meer op het internetverbruik van een of andere overnemer: iets relatief klein downloaden en het dan verder uploaden naar andere bots in het netwerk

aangepast door Faziri
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een herstel doet naar dag 1 ("herstel naar fabrieksinstellingen" noemen wij dat) is de kans groot dat het je problemen zijn opgelost.

Bij het herinstalleren van de "eigen" programma's moet je toch goed opletten dat je de extra toolbars en software van derden vermijdt. Die moet je niet mee installeren want dat dient tot niets en zorgt op termijn altijd vor problemen.

Als je een torrent client installeert, configureer deze dan dat hij niet mee opstart met windows maar open het programma enkel als je zelf iets wil downloaden. Dat zal je een boel datavolume besparen en je netwerkprestaties ten goed komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja, dat ik utorrent en dergelijke niet automatisch laat starten is ook maar vrij logisch hoor... En die sneakware/adware/etc gooi ik ook altijd weg, op de brutale manier als het moet

Kheb nu vrijdag eindelijk tijd (hoop ik), dit weekend heb ik niet veel gehad. Kzal laten weten of het dan dit weekend gelukt is. Merci voor de hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik heb vanmiddag met de ingebouwde Samsung Recovery gadgets C: hersteld vanuit de dag 1 image. Een twintigtal reboots, 120 windows updates en 30 programma's later draait alles nog vlotjes, zelfs vlotter dan vroeger :)

Bedankt voor de hulp kerels!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.