Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ik heb nogmaals de herinstallatie procedure uitgevoerd en zo goed als mogelijk de volledige cyclus beschreven :

  1. Installatie cyclus feilloos verlopen tot vraag om printer scanner aan te schakelen.
  2. Eerste 7 stappen daarna feilloos doorlopen.
  3. Na +- 1h wordt de verbinding tussen PC en printer grafisch onderbroken getoond (kruis door verbinding)
  4. Na printer af/aan te schakelen gaat installatie verder en wordt stap 8 zogezegd uitgevoerd.
  5. Na korte tijd plost blauw scherm met één popup zeggende : Parser message Value Creation at line 903.
  6. Als op OK geklikt in deze popup dan verdwijnt het schermpje effe en daarna terug tot in der eeuwigheid.
  7. Na geforceerde herstart computer gaat de installatie zogezegd verder, zeggende dat de niet geïnstalleerde software wordt gewist.
  8. Op einde foutbericht met foutcode 047394416 en verwijzing naar logfile.
  9. Logfile hierna bijgevoegd.
  10. De printer werkt na deze procedure feilloos, evenals kopiëren, waarbij dus de scanner wordt gebruikt.
  11. Een document in de computer scannen lukt uiteraard niet omdat ‘All-in-one support Center’ niet werd geïnstalleerd.

Tot hier mijn (pijnlijk) verhaal.

Gtjes

Imker

post-27827-1417704553,2253_thumb.jpg

Geplaatst:

Open de opdrachtprompt via start --> alle programma's --> accessoires.

Typ sfc /scannow (let op de spatie tussen sfc en / ) en druk enter om een systeemscan uit te voeren.

Mogelijk wordt er tijdens deze scan naar je Windows installatieschijf gevraagd...hou er tevens rekening mee dat deze scan enige tijd kan duren.

Geplaatst:

Asus,

Er wordt inderdaad naar mijn CDROM gevraagd Window/XP Home.

Ik beschik echter enkel over 'recovery' CDROM's die niet aanvaard worden als geldige systeem CDROM.

Ik heb dus wel een geldig OS systeem, maar enkel recovery CDROM's om problemen op te lossen.

Zijn we aan 't einde van ons latijn ?

Groetjes en dank

Imker

.......................................

post-27827-1417704553,4171_thumb.jpg

Geplaatst: (aangepast)

Vond op een forum exact dezelfde fout als in mijn geval...........zal nu de USB kabel langs PC zijde uittrekken ipv PC zijde...........afwachten wat zal gebeuren !

Gtjes

Solved: Installation of HP PCS All-in-One 1610 Stalls HELP PLEASE!

Windows XP Home Editon Version 2002

Pentium 4 CPU 1.80GHz

1.79 GHz, 256MB of RAM

Have been trying for a couple weeks to figure out this installation. I have contacted Hewlett Packard, and researched the net. Microsoft had me do a repair reinstallation of Windows XP Home Editon, and SP2. HP sent a new. So here is the way it goes:

Installation stalls at 8/8. I have to turn off the computer after 30 mins to an hour because it is LOCKED UP! When it restarts, it says

Parser in the blue top part of the error window.

Inside the error window, it says:

Creation value failed at Line 903.

When I click ok, the HP uninstalls itself.

Then I tried skipping the way the HP mfg. disk says, and do the plug and play install thru control panel. It gets to a point and has an error saying it doesn't have the following file:

____

hpzimc09.dll

____

I will go online and try to find that dll. Meanwhile, I am posting here, because I KNOW there will me other things come up.

FYI: When trying to install thru control panel, the following info is in the error message box when I click Details:

____________

szAppName: HPZdui01.exe szAppVer: 4.0.0.81 szModName: hungapp szModVer:0.0.0.0 offset: 00000000

C:\DOCUME~1\Beverly\LOCALS~1\Temp\WER0692.dir00\HPZdui.exe/mdmp

C:\DOCUME~1\Beverly\LOCALS~1\Temp\WER0692.dir00\appcompat.txt

_________

Also, when I am installing the printer this way, it says that it is not Windows Logo certified and may cause a virus on my computer now or at a future time. How accurate is that?

I am really desparate, and NEED my computer/scanner! Please help. Thanks so much!

Is the computer HP ?

[TABLE=align: center]

[TR]

[TD=class: alt2][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: alt1][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE=align: center]

[TR]

[TD=class: alt2][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: alt1]You might try the basic feature install ... the second one here ....

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/s...lang=en&os=228

That's what I'm running.

Sound like something might be interfering ... have you tried to shut down any antivirus while installing ?

It's OK if it hasn't passed M$ tests.

As I remember ... the 1610 has to be on and connected while installing.

I think the installation will tell you.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE=align: center]

[TR]

[TD=class: alt2][TABLE]

[TR]

[TD=class: alt2][/TD]

[TD][TABLE]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD][/TD]

[TD=align: center][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: alt1]Solved!

Thank you for your reply.

For any who have the same problem in the future:

After trying countless times to install the way the software says, ordering a new software disk, trying to install the basic software from the HP site...

The software instructions say NOT to hook up the USB cable before installing because it will ruin the printer. I did not hook it up until it was time, but then it would stall at 8/8.

Here is how I finally got it to work... VERY SIMPLE in my case.

I began installing software WITHOUT hooking up the USB. When the time came to hook it up, I finally noticed a little check box under the picture of the usb connection on the software window that said something like: 'Check this box if you do not want to connect the device, you can connect it later.'

So I checked the box DID NOT hook up the cable, and finished installing the disk. When it was finished I hooked up the cable, restarted my computer... and ...It Worked!

I do not know what caused it not to work, or in the end to finally work.. but I feel rather like a dummy for the solution being so simple!

I sincerely hope this post helps anyone else who gets this problem. And thanks for the replies I got about it.

biggrin.gif

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Imker

aangepast door kape
Geplaatst:

Vorige procedure uitgevoerd, printer dus niet aangeschakeld wanneer gevraagd maar beschreven veld aangevinkt.

Geen enkele foutmelding, ook geen vraag voor PC herstart.

Na een relatief lange tijd PC herstart, maar daarna geen enkele melding en HP all-in-one support centre software blijkbaar niet geinstalleerd, alhoewel printer vlekkeloos werkt maar geen scanning mogelijkheid !

Gtjes

Imker

Geplaatst:

Belangrijkste op dit moment is dat je, zoals Jean-Pierre reeds zei, van iemand een installatieschijf kan lenen om je Windows opnieuw in orde te krijgen...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.