Ga naar inhoud

Ask.com

dirk

Aanbevolen berichten

Beste,

Op één vd kids haar laptop zit wanneer er via internet (mozilla of ie) een zoekopdracht gegeven wordt, steeds die "Ask.com" er zich tussen de moeien waardoor deftig zoeken bijna onmogelijk is. Gezien het feit dat ik die 'rommel' er maar niet afkrijg doet mij vermoeden dat dit niet bewust eropgezet geweest is.

Ik heb al geprobeerd via configuratiescherm verwijderen (is nu weg uit de de lijst met software maar werkt nog steeds als ik internet opstart)

Hoe krijg ik die Ask.com volledig vd laptop?

Mvg,

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Die ask toolbar nestelt zich aan elke browser vast denk ik.

Probeer de add on op één van deze manieren te verwijderen:

Firefox

- start firefox op

- druk op de Alt toets op je toetsenbord. Er verschijnt een menu bovenaan. Kies Extra/Add ons.

- aan de linkerkant kiest u voor Plug-ins. Zie of er ask toolbar of iets dergelijks tussenstaat. Verwijder dat dan.

Internet Explorer

- start internet explorer op

- druk op de Alt toets op je toetsenbord. Er verschijnt een menu bovenaan. Kies Extra/Invoegtoepassingen beheren.

- aan de linkerkant kiest u voor "Werkbalken en uitbreidingen". Aan de rechterkant bekijkt u nu of er nergens Ask tussenstaat. Verwijder die dan.

Als de ask.com nog steeds niet verdwenen is, voer je onderstaande uit:

1. Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Bijlage 12634)

Dit (KLIK) filmpje kan je ook helpen om een hijackthis logje te plaatsen.

3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Spijtig genoeg is het niet echt leesbaar. Lukt het echt niet om het logje te plakken?

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Bijlage 12634)

Dit (KLIK) filmpje kan je ook helpen om een hijackthis logje te plaatsen.

Heb je de 3 puntjes bij Hijackthis hierboven uitgelegd, exact uitgevoerd zoals daar staat? (zie ook bericht 2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ctrl + a selecteert hij gewoon niets, dus kan ik ook niets kopiëren, noch plakken....

U kan ook gewoon alles selecteren met de muis vanaf het begin tot en met het einde van het logje. Als alle tekst "blauw" ziet, kiest u in het menu voor Bewerken/Kopieren.

Daarna plakt u het in het bericht met rechtsklik en dan Plakken kiezen.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan alvast de tweede lijn in het logje (met Ask.com) aanvinken en verwijderen met HijackThis. Verder is het niet te lezen. Kan je het logje met je muis niet volledig blauw kleuren en dan rechtsklikken op kopiëren. Dan kan je het gekopieerde daarna plakken in een volgende bericht. Dan hoeft het niet via de ctrl-toetsen te gebeuren.

Oeps ... Kurtt was me al voor ... alleen dat van die Ask.com-lijn is nog bijkomende info !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat er in de screen uit post 3 niets te selecteren en te kopiëren valt om de eenvoudige reden dat we daar niet in het kladblok zitten... ;-)

Ga via Start --> Computer --> C-schijf --> Program Files (eventueel Program Files (x86) --> Trend Micro --> HijackThis.

Wanneer je de map HijackThis hebt geopend open je het tekstdocument.

post-20447-1417704544,1326_thumb.jpg

Wanneer je het tekstdocument hebt geopend kies je bovenaan voor bewerken --> alles selecteren --> bewerken --> kopiëren...nu kan je het logje in je volgende bericht hier op het forum plakken, door in het tekstveld met rechts te klikken en te kiezen voor plakken...nadien klik je op de knop Reactie versturen : je logje is nu gepost.

Mocht het logje niet aanwezig zijn in de map HijackThis, dan voer je HijackThis opnieuw uit...in de afbeelding hierboven zie je boven het tekstdocument HijackThis Toepassing staan, klik daar met rechts op en kies dan voor Als administrator uitvoeren.

Succes !... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.