Ga naar inhoud

Ask.com

dirk

Aanbevolen berichten

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wat u in bericht 49 laat zien zijn de processen, en is niet de plaats waar je software kunt verwijderen.;-)

Software verwijderen in Vista kan als volgt:

Start/Configuratiescherm/op groene link Programma's klikken/op groene link Programma's en onderdelen klikken

-> zie je in die lijst ask of iets dergelijks tussenstaan? Maak anders eens een printscreen.

post-338-1417704550,2919_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik wil installeren krijg ik als melding Toolbar niet gevonden, begrijpe wie kan....hij staat er niet op, maar blijft die kl*te Ask.com mij ambeteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Exporteer (klik er op) je bladwijzers.

Deïnstalleer Firefox.

Schoon je pc op met Ccleaner :

Download CCleaner. (klik er op)

Let op bij de installatie : indien Google Chrome wordt aangeboden dien je bij die vraag beide vinkjes weg te halen.

Sluit alle programma's en openstaande browservensters.

Installeer het programma en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Bevestigen met JA of OK.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner af en start je pc opnieuw op.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, lees dan deze handleiding. (klik er op)

Download Firefox (klik er op) en herinstalleer Firefox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Volg bericht 57

Bij het deïnstalleren van Firefox moet je JA antwoorden op de vraag "Wenst u gebruikersprofielen, ... verwijderen".

OF:

- U kan ook je huidig profiel van Firefox verwijderen, en een nieuw profiel aanmaken zoals hier is uitgelegd: http://www.pc-helpforum.be/f168/firefox-hoe-maak-ik-een-nieuw-33692/

Op je PC is ook Vuze geïnstalleerd. Volgens mij is daarmee de ask toolbar gekomen. Misschien eens proberen om vuze te verwijderen? (extra bron: http://cloudtechnica.com/2009/05/how-to-remove-ask-toolbar-completely-installed-from-vuze/)

- Dit kan je OOK proberen om van de ask zoekmachine af te geraken:

Internet Explorer 7

1. Start Internet Explorer
  2. Druk op de Alt-toets op je toetsenbord. Er verschijnt een menu. Ga naar het menu Extra en kies Internetopties.
  3. Ga naar het tabblad Algemeen
  4. Bij het vergrootglasje klikt u op "Instellingen..."
  5. Aan de linkerkant klikt u op "Werkbalken en uitbreidingen". Zorg dat nergens ask in voorkomt anders verwijderd u die lijnen. Aan de linkerkant drukt u ook op "Zoekmachines". Zorg dat aan de rechterkant geen zoekmachines van Ask te zien zijn, anders verwijdert u deze.

Firefox

1. Open een nieuwe tab of venster.
  2. Typ in het adresvenster about:config en druk op enter.
  3. Antwoord met JA als je een vraag over beveiliging krijgt. Klik op ja bij de vraag "Ik zal voorzichtig zijn, dat beloof ik"
  4. Bij Filter typt u keyword.url in, (dus niet keyboard maar keyword.url ingeven!)
  5. Dubbelklik op keyword.url en vul dit in: http://www.google.com/search?q=
  6. OK. En herstart de pc.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

ok jongens, bedankt, das een hele boterham waar ik even zoet mee ga zijn maar zou het niet kunnen dat er in firefox zelf enkele waarden moeten aangepast/veranderd worden? Ik heb zitten surfen gisteren en nu blijkt dat als:

- ik in de adresbalk van firefox : about:config intyp ik in de configuratie van firefox kom (na een waarschuwing).

- als ik dan de filterfunctie gebruik en : ask.com intyp ik een zestal waarden krijg waar die vermelding (ask.com) inzit.

- Ik ben bijna zeker (voel het aan m'n toppen) dat als deze waarden op correcte wijze aangepast worden, dat dan die Ask.com verdwenen is.

Wie waagt zich echter aan het correct veranderen van de firefox 'configuratie' ?:hmmmm:

aangepast door dirk
Link naar reactie
Delen op andere sites

bericht 58: de keyword url veranderen levert geen verbetering op.

---------- Post toegevoegd om 09:16 ---------- Vorige post was om 09:11 ----------

Vuze verwijderd via configscherm, nadien met ccleaner scan register gedaan en de problemen opgelost; ask.com is er nog steeds.

---------- Post toegevoegd om 09:23 ---------- Vorige post was om 09:16 ----------

DE HEER ZIJ GEPREZEN !! ik heb een nieuw profiel aangemaakt en Ask.com is verdwenen!! Dankuwel, mijn dag kan niet meer stuk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.