Ga naar inhoud

Nieuwe laptop geen inetnet connectie.

Jee

Aanbevolen berichten

Hoi,

mijn ouders hebben een nieuwe laptop gekocht. Nu wil die niet op het wereld wijde web gaan. Heb een internetkabel liggen hier waar ik voordien altijd met een vaste pc op het internet zat.

Normaal is het toch voldoende om de internetkabel in de laptop te pluggen en dan zou hij toch al klaar moeten zijn.

Heb ook eens geprobeerd om een nieuwe verbinding te maken door middel van username en password van telenet maar dat wilt hij blijkbaar ook niet doen.

Kan iemand mij verderhelpen met dit ambetante probleem.... thx

(laptop: HP G72)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik eens even getest met een andere internetkabel. Ik heb hem rechtstreeks in de router/modem van telenet gestoken en instant internet. (router/modem staat beneden)

Dus het gaat aan de kabel liggen.

MAAAAAAR ik heb voordien wel internet gehad op de kabel (die boven op een kamer uitkomt) die zogezegd niet werkt. Kan het zijn dat ik op één of andere manier wel internet kan verkrijgen via de kabel want het heeft voordien wel gewerkt maar ik zou niet weten hoe ik dat in de tijd heb klaargekregen.

Thx

EDIT: kan ik op een bepaalde manier checken of mijn kabel nog wel signaal heeft ofzo?

aangepast door Jee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je een korte beschrijving geven van je netwerk ?

Dus

Telenet modem Merk en type

Andere hardware merk en type

Wat het signaal betreft, aan je netwerkkaart zit normaal een geel/oranje lichtje. en een groen.

Als je de kabel aansluit zou dit moeten branden.

Als dat niet gebeurd is er iets met de kabel of de connector.

Gaat het lichtje wel aan dat gaat het tweede normaal even knipperen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.