Ga naar inhoud

Nieuwe PC kopen/samenstellen

Liberty

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe pc, de vorige is nu wel sterk verouderd. Hieronder het stappenplan van het forum:

Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Gewone PC dingen, maar ook video's bewerken, knippen plakken etc. (pinnacle 14 bv)

Wat is mijn budget ? - Rond de 600 euro

Een merkcomputer of een samenstelling ? - Samenstelling bij websites als 4Launch of Azerty.

Ga ik overklokken ? - Nee, geen idee hoe dat werkt.

Ga ik later upgraden ? - Mogelijk wel, dus goede voeding is wel handig.

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - .

Ga ik zelf assembleren ? - Assemblage door winkel graag.

Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Niet nodig.

Ga ik zelf installeren ? - Zelf doen.

Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - .

Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Geen randapparatuur.

Heb ik specifieke wensen ? - DVD speler/schrijver, videokaart los (niet geïntegreerd). Voorkeur voor Intel processor.

Bedankt voor jullie hulp alvast.

aangepast door Liberty
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb al wel wat voor je samengesteld maar ik denk dat het verstandig is om nog iets door te sparen tot je 60 euro meer hebt. hierdoor kun je een beter processor halen en een beter voeding.

azerty

de I5-2500 kost ongeveer 168 en de I5-2300 ongeveer 148 euro en het prestatie verschil is groot.

de voeding die er nu bij zit is genoeg voor deze videokaart en voor een heel stel andere videokaarten maar niet goed genoeg voor een HD6990 of GTX590, dit omdat die videokaarten eigenlijk 2 videokaarten in 1 zijn net als bij de processoren met meerdere cores hebben deze dat eigenlijk ook.

als je crossfire of sli wilt gaan draaien zal deze voeding ook niet sterk genoeg zijn.

ik raad dit aan:

azerty

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.