Ga naar inhoud

indeling vensters aanpassen

WillemIV

Aanbevolen berichten

Beste mensen, al jaren stoor ik me eraan dat ik de indeling van de vensters in windows XP pro niet kan aanpassen, althans ik kan nergens vinden hoe. Heb de vraag al een paar keer op een forum gezet, maar nooit antwoord gekregen. Ik doe toch een nieuwe poging. Wat bedoel ik: als ik bijvoorbeeld in Outlook Express en bijlage wil bijvoegen bij een mail, opent het venster Bijlage invoegen. Dat staat altijd op een bepaalde manier, met de mappen vooraan en daarna de bestanden op alfabetische volgorde. Terwijl ik in 90% van de gevallen een recent bestand wil bijvoegen, dus ik wil graag dat het venster standaard opent op volgorde van datum. Maar nu moet ik iedere keer vijf keer klikken om die lijst op volgorde van datum te krijgen, dat vind ik hoogst irritant, mede omdat het venstertje ook nog erg klein is ook, dat wil ik ook graag veranderen zodat ik niet elke keer weer hoef te scrollen, grrrr. Als ik in Word een venster open, bijvoorbeeld door op Open bestand te klikken, gaat 't al iets beter, dat venster is groter en ik kan meteen op Gewijzigd op klikken, maar ook daar is 't vaak niet zoals ik 't wil hebben. Dat moet toch ergens in te stellen zijn??? Wie me helpt, krijgt een taart!

aangepast door WillemIV
windows versie vergeten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat je je taart niet zal kwijtraken. :sad

Deze schermpjes zijn namelijk voorgeprogrammeerd in de toepassing en de eigenschappen zoals afmetingen, lay-out en sortering van de getoonde bestanden zijn in de programmacode van de toepassing vastgelegd en kunnen enkel aangepast worden als je deze code wijzigt.

De toepassing voorziet geen middelen of mogelijkheden om dit te wijzigen.

Al wat je kan doen is je ongenoegen en voorstellen ventileren naar de makers van de toepassing en hopen dat er bij een volgende versie rekening is gehouden met je verzuchtingen. In het geval van Microsoft heb ik wel sterke twijfels of er zal gereageerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wil graag dat het venster standaard opent op volgorde van datum, nou gaat dat in Word wel goed als ik begin van de dag op volgorde dan datum klik, houdt hij dat de rest van de dag vast. Grootste ergernis is in Outlook Express en andere programma's waar een bestand moet worden bijgevoegd. Maar begrijp al van Wabbit dat dit niet aan windows ligt, maar aan die programma's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

A ok. Ik bezit spijtig genoeg geen Outlook Express, dus ik kan het niet testen.

Een oplossing kan zijn om over te stappen naar het grote Outlook. (als u Word hebt, is er kans dat u Outlook hebt).

Recente documenten waar je aan bezig was in Word staan altijd in de lijst van de grote Office knop. (druk op de grote Office knop)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.