Ga naar inhoud

monitor stuk?


cccpayback

Aanbevolen berichten

ik heb een benq fp92Wa scherm wat een jaar zonder problemen werkte maar is nu wat raar beginnen doen.

zal het probleem zoveel mogelijk proberen beschrijven wat er net allemaal gebeurt.

als ik mijn pc opstart valt mijn scherm na 3 seconden ongeveer uit. als ik het terug opzet komen er op een zwart beeld zo van die witte storing lijnen overheen die naar boven gaan, als ik dan de kabel die met mijn pc is gelinkt uittrek en terug insteek krijg ik weer die lijnen, na een stuk of 10x te hersteken gaan die lijnen altijd maar trager omhoog, dit blijf ik uiteindelijk doen te ze omlaag gaan (ik heb het getest dat het niets met tijd heeft te maken want als ik hem heel snel hersteek gaan die lijnen ook sneller switchen van richting.

wanneer ik op het stuk zit dat de lijnen zijn veranderd van omhoog naar omlaag dan krijg ik al iets anders, als ik de kabel laat steken krijg ik na die lijnen snelle flits van mijn bureaublad en dan is het weer gedaan.

na veel te hersteken gaan die lijnen uiteindelijk zo snel dat men hele scherm bijna wit ziet van die storingen en wanneer ik dan nog eens de kabel er insteek heb ik eindelijk beeld.

enig idee of dit te fixen valt? want ik zie het niet echt zitten om als een mongool hier elke dag een kabel 100+x te hersteken voor ik beeld heb xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog niet , kreeg vandaag ook nog 2x een freeze met allemaal kleuren over het hele scherm dus zou denken dat het de grafische kaart is.

Ik ben nog niet zeker want als ik de kabels van mijn scherm los maak (buiten de power kabel) geeft hij ook raar beeld met wat storing op.

Ik heb nog niet de gelegenheid gehad om mijn monitor op een andere pc aan te sluiten, zal na dat te testen wel even een update posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Heb wat zitten testen, Het scherm EN gpu was dus stuk.

Ik heb een nieuwe graphkaart en scherm gekocht, en heb deze in mijn 2de pc gestoken.

Op de pc die stuk was heb ik een oudere graphkaart en scherm aangesloten wat tot hier toe zonder problemen werkt.

nu zit ik hier dus op een totaal nieuwe pc waarvan een aantal dagen geleden dit scherm ook plots begon te flashen (bij opstarten, de kleuren zijn allemaal in orde maar ik krijg gewoon een flitsend bureaublad)

ook zoals ervoor de kabel van het scherm repluggen en het opnieuw starten van het scherm stop het flikkeren (moet ik wel een 30tal keer doen)

Nu heb ik de stekkerblok dus vervangen aangezien dat dat het enige is dat hetzelfde was met men vorige pc (en een externe harde schijf die ik gebruik)

het flitsen word nog altijd met de dag erger dat het veel langer duurt voor het terug in orde is, nu kan ik niet gewoon weer een scherm gaan kopen aangezien deze toch 9/10 weer stuk gaat.

!!het scherm flikkert ook wanneer ik het apart in het stopcontact steek!! dus het scherm is wel degelijk WEER kapot maar de oorzaak weet ik nog totaal niet...

iemand nog een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? kan bv bepaalde software/virus of dergelijke zorgen dat er bv stroompieken worden verzonden naar het scherm of is dat onmogelijk dat een virus dit veroorzaakt??

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.