Ga naar inhoud

Nieuwe grafische kaart

jillie

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben in het bezit van een Acer Aspire M5201 (AMD Phenom II X4 quad core processor (2.5Ghz) - Radeon HD4650 grafische kaart - 6Gb DDR2 Ram geheugen).

http://support.acer.com/acerpanam/desktop/0000/Acer/AspireM5201/AspireM5201sp2.shtml

Mijn grafische kaart blijkt wel een beetje achterop te raken dus ik vroeg me af of iemand onder jullie wat advies kon geven omtrent nieuwe grafische kaart.

bij Softwareshop in Sint-Niklaas werd aangeraden om de HD 6850 of 6870 aan te schaffen. deze prijzen schommelen tussen 170 en 230Euro.

Ik voorzie een budget rond de 200 Euro.

Zou ik één van deze kaarten kopen of niet?

Dank bij voorbaat

VRAAG 2

Hallo,

Ik heb reeds een vraag gesteld voor een nieuwe grafische kaart.

Nu vraag ik me af of iemand onder jullie weet of het de moeite loont een nieuwe processor te steken.

Momenteel AMD Phenom II X4 805 (socket AM3 (938))

Moederbord RS780HSV (acer) Chipset AMD 780G.

http://support.acer.com/acerpanam/de...M5201sp2.shtml

Ik weet hier niet teveel van maar kan nog geen nieuwe pc veroorloven momenteel. Wil hem nog even bijhouden maar wel even upgraden...

Hier pc info

ACER.txt

Alvast bedankt

aangepast door jillie
Link naar reactie
Delen op andere sites

persoonlijk denk ik niet dat het waard is om de processor up te graden, tenzij je er meer dan 100 euro voor ter beschikking hebt.

is het budget dat je aangeeft bij vraag 1 voor zowel de videokaart als processor?

ik weet niet welke videokaart (Die beter is en het waard is om te kopen als upgrade) nog meer beschikbaar is.

ik vind dit sowieso lastig om te zeggen omdat de nieuwe videokaarten naar mijn weten alleen maar in stroomgebruik zijn gestegen en er niet echt een paar het zelfde zijn gebleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.