Ga naar inhoud

Films van PC op TV bekijken

Fav

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een aantal films op mijn hd van vaste pc staan. Staat ongeveer 10 m van TV (recente flatscreen). PC heeft HDMI uitgang. Een HDMI kabel van 15 m bestaat en zou godkoopste oplossing zijn maar kabel door living is niet zo practisch. Ook zei iemand in MMarkt dat zo een lange kabel veel kwaliteitsverlies met zich zou meebrengen. Is er verschil in de kwaliteit van deze kabels trouwens? Een HDMI van 2 m kost € 24. In de makro staat er nu ene van rond de 7 €. De verkoper in Mmarkt zei dat een toestel als Devojo (staat nu in MM bladje aan € 99, ok in Makro nu maar aan 89!). Is een Xtreamer. Voor draadloos komt er misschien nog antenne bij (is me niet duidelijk op reclame of dit er in zit). Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je TV een recente flatscreen is zou er normaal een usb poort moeten inzitten (toch bij de meeste). Dan zou het gewoon makkelijker zijn om je film op een usb stick te zetten. En een HDMI kabel krijgt kwaliteitsverlies als de kabel langer is dan 5 meter dus 15 meter zal wel kwaliteitsverlies hebben.

aangepast door pure
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staan wel een paar blue rays op, dus zo een stickje heb ik niet (25 MB). Maar als ik die films gewoon op een harde schijf zet, kan ik die dan zo met usb afspelen op TV? Ik meen dat iemand me eens zei dat de snelheidsoverdracht van de data veel te traag was.

en enig idee hoe het dradloos van pc naar TV zou werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een externe harde schijf hebt kun je gemakkelijk via usb films afspelen op je tv. En van de snelheidsoverdracht denk ik niet dat het te traag is voor films ( je zult zeker geen haperingen of kwaliteitsverlies hebben ofzo).

Over je pc draadloos te verbinden met je computer is wel mogelijk denk ik maar heb geen ervaring mee.

aangepast door pure
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een externe HD. Ga dat eens proberen maar zal dan dus geen blue ray spelen veronderstel ik. Speelt deze dan digitale kwaliteit? Op PC zit wel ingebouwd een blue ray brander/speler en deze zou ik ok graag op mijn TV krijgen. Speel 3D en eens leuk voor kleine vooral.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bv een film hebt in 1080p en je tv ondersteunt 1080p dan is er geen enkel probleem.

Je moet gewoon je film op je externe HD zetten en dan je HD verbinden met je tv en dan zou je normaal moeten je film kunnen afspelen.

Als dit niet lukt zou het kunnen liggen aan het bestandtype van je film.

Blue ray spelen zou normaal wel moeten lukken maar wat is het bestandtype van je blue ray film?

EDIT: als ik me niet vergis heb je toch geen blue ray speler nodig als je geen blue ray disk hebt?

aangepast door pure
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.