Ga naar inhoud

ghosten lukt niet

anniem

Aanbevolen berichten

'k Heb al 100den malen een ghost op een pc gezet en nu heb ik een raar probleem.

Bij het starten komt op een bepaald moment destination location, normaal gezien zie ik dan de hele HD maar nu staat er een primaire partitie 1 van ongeveer 8 GB NTFS/HTFS in blauw, ik kan de selectie niet veranderen naar bvb de free 68 GB (het is een SATA-schijf van 80 GB) en het ghosten verloopt gewoon, maar bij heropstarten loopt het mis hij zegt telkens dat ntskernel of zoiets ontbreekt. Ik probeerde het al met een andere HD en het was net hetzelfde. Kan iemand mij helpen? Moet ik één of andere instelling in BIOS wijzigen? Ik probeerde ook al met eerst Win XP pro gewoon van CD te installeren inclusief formateren van de hele schijf, maar het probleem blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, dat is een full install. Op de ghostimage zitten al een heel aantal programma's geïnstalleerd en instellingen wat enorm tijdsbesparend is. Ik heb ook een image van dit type pc, het probleem zit er hem in dat de ghost op die minipartitie geïnstalleerd wordt en niet werkt na heropstarten en idd bij de full install is van die mini primaire partitie van 8 GB niets te zien. Het is de eerste maal dat ik zoiets voor heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeerde het al met een andere HD en het was net hetzelfde.

Je hebt het al met een andere schijf geprobeerd, maar daar is dan toch geen sprake van eenzelfde mini- partitie van 8 GB.

Wat loopt er dan fout?

Heb je al eens geprobeerd om enkel een propere Windows vanaf een installatie-cd te installeren ( formatteren schijf) via de bewuste handleiding en dan die ghost terug te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je eens een screen ( schermafbeelding) maken van je schijfbeheer.

• Meld je aan als beheerder of als lid van de groep Administrators.
  • Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ compmgmt.msc en klik op OK.
  • Klik in de consolestructuur op Schijfbeheer. Het venster Schijfbeheer wordt weergegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu bezig met een full install en dat lukt perfect, die minipartitie van 8 GB was nog zichtbaar maar met D, enter en L was die weg. Ik zou wel graag begrijpen waar die vaste miniprimaire partitie vandaan komt en hoe ik dat in de toekomst eventueel kan rechtzetten, via een BIOS-instelling of zo (?).

Het is wel de eerste maal dat ik dat voor heb. De reden van de herinstallatie was een soort virus waardoor de windowsmap extreem groot (40 GB) was niettegenstaande alle data op een andere partitie opgeslagen werd, heeft het daarmee te maken? Ik begrijp dan niet waarom die minipartitie op een andere HD weer verscheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Neen, ik heb gewoon een full install Win XP pro - drivers - updates - programma's gedaan en bij partitioneren van de HD was die mini-partitie van 8 GB nergens meer te bespeuren. Was het te wijten aan een virus? Ik weet het niet. Ik kan me moeilijk voorstellen dat vanuit de BIOS een partitie op een HD gemaakt wordt. Ik heb er nog steeds geen verklaring voor. Gelukkig had ik het tot nu toe slechts 1 maal voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.