Ga naar inhoud

herstart probleem


marklin

Aanbevolen berichten

hallo,

Onlangs hebben ze vlak voor mijn pc uit garantie ging een grote herstelling moeten doen.

moederbord, voeding en processor moesten ze vervangen hebben ze mij gezegt.

Thuis test ik mijn pc en alles werkte prima.

Maar na een paar dagen moest ik mijn pc eens herstarten en ik merkte nadat hij volledig uitgeschakelt was en terug met de startprocedure begon mijn ventilatoren veel harder draaiden dan dat hij uit een volledig uitgeschakelde stand opstarte.

Na een paar seconden valt mijn pc volledig uit en start dan terug normaal op na 2-3 seconden.

Opzich niets aan de hand maar volgens mij kan dit niet zo gezond zijn voor mijn systeem.

Laat mij a.u.b. iets weten als iemand hiervoor een oplossing weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is al een tijdje geleden maar ik wou dat doen maar toen dacht ik, ze hebben men pc bijna 3 maand in herstelling gezet en wou niet nog eens 3 maand zonder pc zitten.

ik dacht dat dit probleem wel op te lossen viel en heb het een tijdje zonder de knop "herstart" gedaan en telkens gewoon mijn pc uitgeschakelt en dan terug manuaal ingeschakelt.

maar nu iriteert het me een beetje en soms herstart men pc automatisch nadat ik iets geinstaleert heb.

daarom nu even deze vraag op het forum :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn pc is hersteld door de fabrikant en met een vervangpc ben ik niet veel omdat ik een professionele gamer ben.

maar laten we er nu maar van uitgaan dat ik de pc niet terug kan binnendoen voor een herstelling.

dus als jij of iemand hiervoor een oplossing weet laat mij a.u.b. iets weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige installaties vereisen een herstart van het systeem maar meestal wordt dit gemeld aan de gebruiker en heeft die de keuze om onmiddellijk te herstarten of later.

Staat je pc altijd aan of schakel je hem uit als stopt met werken/gamen?

Als de pc onverwacht uitvalt en herstart, krijg je dan een of andere vorm van foutmelding? Bvb een kader met een (fout)melding of een blauw scherm?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn pc herstart nooit onverwacht, ik bedoelde dat na een een bepaalde instalatie soms een herstart vereist is.

dan is het irritant als men pc vlak na de herstart terug plots uitvalt omdat ik bang ben dat het schade toebrengt aan mijn systeem

na een paar seconden start mijn syteem normaal op zonder enige foutmelding

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even samenvatten om te zien of ik het goed begrepen heb.

Na de installatie van software of updates is het soms nodig te pc te herstarten.

Je krijgt daarvan melding en je klikt dan op de knop "nu herstarten" .

De pc sluit af en start weer op.

Na enkele seconden stopt het opstartproces en enkele seconden daarna herbegint het opstartproces van voor af aan om dan gewoon door te starten zonder verdere problemen en zonder enige melding te maken van fouten.

Dit gebeurt enkel bij een herstart en niet als je de pc normaal afsluit en dan met de power knop weer aanzet.

Bizar maar als je pc verder perfect normaal werkt, zou ik me geen zorgen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gebeurt dus bij elke herstart en niet bij het afsluten en opnieuw starten met de power knop.

Hert enige verschil tussen deze 2 methodes is dat bij een herstart de pc onder stroom blijft en bij het afsluiten en opstarten met de power knop de stroom onderbroken wordt.

Het fenomeen kan dus van de voeding komen. De vraag is nu: Is het de voeding zelf of het moederbord ?

Heb je een andere voeding om te proberen of het daarmee ook voorkomt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.