Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ik ga de PC nu een hele tijd laten opstaan en veel vd PC vragen qua geheugen, ik hou jullie op de hoogte. Algemeen kan ik al wel zeggen dat de PC 'gezonder' en directer reageert op dingen die ik wil doen, openen, enz...

Geplaatst:

Na wat (langere) filmpjes te hebben bekeken op youtube heeft hij nog steeds tussen de twee en drie minuten nodig om het afsluitvenster te tonen.

Geplaatst:
Na wat (langere) filmpjes te hebben bekeken op youtube heeft hij nog steeds tussen de twee en drie minuten nodig om het afsluitvenster te tonen.

Dat duurt volgens mij dus nog veel langer dan normaal lijkt me...

Geplaatst:

Ja idd dat duurt veel langer dan dat normal is :hmmmm: Als je opstart in veilige modus, duurt dan het afsluiten net zo lang als dat je afsluit als je Windows normaal gestart hebt?

Starten in veilige modus doe je door tijdens het booten herhaaldelijk op F8 te drukken en dan te kiezen in het menu om op te starten in veilige modus.

Geplaatst:

Heb het geprobeerd via veilige modus. Nu kan ik wel niet op het internet om filmpjes te downloaden en of te bekijken dus heb ik maar een schijfdefragmentatie gedaan. Dat vraagt toch ook wel een inspanning van de PC denk ik. Nadien afsluiten en het afsluitscherm kwam dadelijk tevoorschijn. Nu weet ik natuurlijk niet of je een defragmentatie kan/mag vergelijken met surfen op het net en downloaden/bekijken?

Geplaatst:

Ja dat klopt, in veilige modus kan je niet op internet, maar in veilige modus worden alleen bestanden geladen die nodig zijn voor je Windows. Er worden dus geen drivers en programma's van derden geladen waaronder dus je virusscannner die het in veilige modus niet doet.

In het logje van HJT zie ik dat je Advanced SystemCare 4 van Iobit gebruikt. Wees voorzichtig met zulke programma's, welke onderdelen hebt je hier al eens van gebruikt?

Daar je in veilige modus wel normaal kan afsluiten bestaat de mogelijkheid dat er misschien een software conflict zorgt voor het langzaam afsluiten als je Windows gewoon gestart is.

Ga via Start naar uitvoeren en typ in het uitvoervenster msconfig en druk op enter.

In het venster wat verschijnt klik je op het tabblad Opstarten, kun je hiervan een screenshot maken en posten in je volgende bericht.

Geplaatst:
In het logje van HJT zie ik dat je Advanced SystemCare 4 van Iobit gebruikt. Wees voorzichtig met zulke programma's, welke onderdelen hebt je hier al eens van gebruikt?

Dergelijk programma's durven inderdaad wel eens voor problemen zorgen.

Als je aangeedt welke onderdelen van Advanced SystemCare je gebruikt, zoeken we wel naar een gratis alternatief zodat je toch beschermd blijft.

Ik zou Advanced SystemCare verwijderen en zien wat het oplevert.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.